• Lapinette

Summan av allt fortsätter

Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.

Välkomna!

• Svar på tråden Summan av allt fortsätter
  • Lapinette

lourdes - I min ring står min makes namn, ett hjärta och datum i siffor. Vi ville egentligen att datumet skulle stå med text, franska i min och svenska i hans, (inte så stor skillnad då vi gifte oss i maj...men tanken var god) men det fick omöjligt plats. Suck, jag har för många diamanter i ringen!

Hur känns det annars? Allt under kontroll nu när det börjar närma sig. Har en fd kollega/väninna som gifter sig nästa helg och hon är inte lika strukturerad som mig. Hon kom på igår att hon inte beställt någon bukett. Idag ska hon till vår frissa (går till samma) och färga och göra provuppsättning. Hoppas det funkar för hon hinner ju inte ändra sig. Önskar jag kunde gå på bröllopet (som är i Seglora kyrka) men då sitter vi på planet till SA.

• Lapinette

Gemma - värsta staden i Italien (helt enligt min åsikt) är Milano. Har varit där flera gånger då min väninna bor utanför Milano (först Como och nu Bergamo) samt att min ex studerade där i 1 år. Älskar annars Italien!

• Gemma

margaux, vilken är din mail?
    Kram, G

• lourdes

Ja, Milano kanske inte är den vackraste staden i Italien, men den har sin charm. ;)
    Lilla-syrran, min tillika tärna, bor där så då blir det att man ser staden från andra ögon.
    I Milano ska vi hälsa på syrran, handla mannens kläder inför bröllopet och köpa våra ringar. Och så ska vi äta och dricka gott ;)

• Gemma

I min ring står ett hemligt meddelande ;)

• Gemma

lourdes, har du varit i Milano förr? Ligger det vid havet?

• lourdes

Brukar åka till Milano minst två gånger om året.
    Nej, det ligger inte vid havet. Det närmsta vattnet man kan komma är Gardasjön.

• Lapinette

Ehhh, Milano vid havet? Det ligger mitt på slätten...inget hav i sikte.

• Lapinette

Gardasjön är fint och speciellt Sirmone ! Annars älskar jag Como eller lago di Maggiore om vi ska prata om sjöarna i norra Italien. Mmmm...la bella Italia!

Svar på tråden Summan av allt fortsätter