• Lapinette

Summan av allt fortsätter

Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.

Välkomna!

• Svar på tråden Summan av allt fortsätter
  • Blivande Fru Stålhandske

Margaux, jag inhandlade Blood diamond med Leo förra veckan, men har ännu inte hunnit se den tyvärr. Hur var den?

Ni får ursäkta min okunnighet, men kallas diamanterna "blood diamonds" på grund av att diamanterna bekostar vapnen i inbördeskrigen och konflikterna i Afrika? Eller beror det på något annat?

• Izunia

Margaux och Gemma...tack för ert stöd! jag känner mig lite kluven inför imorgon.. kommer säkert inte kunna sova. Sitter och tänker pa hur otrevliga och taskiga de kommer att vara mot mig imorogn..:( Men klumpen i magen av nervositet försvinner inte heller.

mlu, jag haller med Stålhandske. Tänk om han sagt det till dig dagen efter... eller.. Han kunde klart hanterat detta bättre. Tusen ganger bättre. Men tur ända att du inte hann gifta dig med denna man.

Idag har vi köpt en 50" plasma... :D Den är super über snygg!

• Lapinette

Izunia - har du intervju imorgon? Sorry, har inte läst alla inlägg här sen jag kom tillbaka (måste tyvärr jobba också ). Hur många är det nu kvar i gallringen? Är det sista testet?

50 tums plasma...wow! Vi köpte ju en 42 tums dagarna efter jul. Den är så snygg på vår bruna fondvägg.

• Gemma

Idag gick jag runt på en adorable liten gata med bara hippa små affärer, restauranger och manikyrister. Var på jakt efter en klänning till vår valentinesmiddag i morgon. Hittade framför allt knock-offs så välgjorda att de mycket väl kan vara "nattskift". Köpte en otroligt söt grå/svart/röd Anna Sui, eller om det nu är en kopia, för 400 SEK lite drygt. Inte billigt för att vara vanliga kinaplagg, men den här var gjord i riktigt siden. Fingrade också på en hel del Marc Jacobs-plagg, eller om det nu är "marc jacobs", balklänningar från BCBG Max Azria i 600-kronorsklassen, skitsnygga och välsittande. Allt i min storlek! Det är så trevligt att få plats i de kinesiska plaggen, tycker synd om mina amazoniska vännor som tvingas sy upp eller bara köpa obekväma skor på Zara.

Sen gick jag hem till min kinesiska väninnas vräkiga trippeletagevåning och kollade på DVD på hennes monstruöst stora platta tv. Har ingen aning om hur många tum (apropå izunias köp) men stor nog var den i alla fall. Hann också hinka i mig en hel del av hennes blivande svenske makes egenimporterade Zoegas skånerost, kändes riktigt hemtrevligt. Nu får jag inte se henne på tio dagar för de ska åka till hennes hemby och fira nyår som börjar på fredag. Själva ska vi inte fira nåt, förutom att vi har middagar här och på restaurang nästan varenda kväll framöver. Känns nästan betungande för jag är så jäkla trött hela tiden. Vet inte vad det är med mig, antagligen nån latent influensa. Känns som om hela stan är sjuk. Ayin, min lärarinna, min väninna. Bara en tidsfråga innan jag också drabbas. Men till dess får jag väl vara glad över min relativa friskhet.

• Izunia

tack för alla tummar som hallts! Det maste fungerat da de ringde mig efter 1 h och sa att jag fick jobbet! :D

Känner mig hur glad som helst!

• Izunia

tack!! äntligen händer det saker... :)

• margaux

Grattis Izunia!!!!!!
    Vad kul, kan du uppdatera en trög och lite glömsk stackare exakt vad jobbet innebar? Hur går det med det andra som du bollade med nu, är det helt ute?

Gemma. Jag vill åsså....shoppa...nu!
    Du, jag har läst om en miljöby mitt i/vid älven i Shanghai. Det låter intressant, har du hört något om det?

Idag ska jag åka upp och åka snowboard efter jobbet!
    Vi har ju några helt ok backar på 20 min avstånd och det känns roligare än att träna! Skönt att snön inte bara är i vägen...

• Izunia

Margie har inte berättat än vilket jobb det är men det kan man va?!

Jag har fortfarande kvar allt det där gamla i tankarna men far skjut upp det tillfälligt.

• Blivande Fru Stålhandske

Åh Izunia, STORT grattis!

Svar på tråden Summan av allt fortsätter