• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Bröllopstokiig

Pirr: Det var klockan 17:00, jag är glad att ni håller tummarna, jag är inte laddad direkt. Fy fan!
    Ju närmare klockslaget det lider, destu mer hispig blir man. Maken tror det är ok, men man är faktiskt nojjig själv...

Ja ja, som sagt, är det pannkaka där inne så är det, jag hade inte kunnat göra något annorlunda, det är inte mitt fel att jag mår bra... hade gärna haft symptom så man visste att det var bra och slapp oroa sig!

Tur att det finns vul nu för tiden i allafall.

Sen har jag inte så mycket att göra på jobbet heller... så nu går tiden sakta, ska åka om en halvtimme, passa på att pasera en kund på väg till gyn, för då kan jag ta taxi och ta det på företaget

• Liten med Mindre

Pirr! Än så länge har du inte sensommar-rosén i hamn. Det är ju som bekant några månader till sommaren.

Däremot kan väl nyårschampangnen börja darra lite. :D

• Liten med Mindre

Lite avis är jag på er som får rödfärgen i håret att stanna. Gör jag kopparfärgade slingor så är de de första som rinner ur. :(

• mugglesfan

pirr: jo för jag läste det här på niomanader:
    "De flesta missfall sker innan kvinnan ens vet om att hon är gravid, alltså mycket tidigt. Många gånger vet inte kvinnan om att hon har haft ett missfall utan tror att menstruationen bara är försenad någon vecka."

Vet inte om det är ngn tröst men det kanske var så för dig?

• mugglesfan

Alltså de här jäkla kostråden - hur i helvete ska man kunna följa dem???!!! Det är ju en hel jävla roman! Jag vill ha en + och - lista:

+
    järn
    frukt
    mm

-
    insjöfisk
    opastöriserade ostar
    mm

Ärligt talat, kolla här: www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx

Med mitt guldfiskminne finns ju inte en chans att komma ihåg detta. Ska jag stå där i affären (el vid julbordet) och läsa på en utskrift.

Arrrrghh (graviditetshormoner?!)

• mugglesfan

Dessutom är jag så jäkla VARM hela tiden! Har haft värmevallningar ända sedan förra veckan... Skumt.

Det kanske är jag som är i klimakteriet?!

• pirr!

Hihi!!
    Har alltid undrat hur gravida klarar att hålla ordning på detdär. De verkar ju alltid så säkra! Trodde att det skulle falla på plats med hormonerna, att det sker något magiskt med hjärnan i befruktningsögonblicket..
    Men kanske inte då Muggles!

• mugglesfan

Nä hörni, nu ska jag iväg och handla julklapp till maken!

Och japp, mitt jobb involverar dator HELA TIDEN, så jag skriver inlägg inimellan sas

• pirr!

Alltså detdär med att hålla ordning på vad som är ok att äta och inte..

• mugglesfan

Inte med min hjärna iaf - men jag är ju som bekant trög både här och där

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???