• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Alltås en fråga.
    Det verkar så himla vanligt med cystor.

Hade ingen aning om detta, men under det senaste halvåret har jag insett att flera tjejer har eller har haft cystor och att detta är relativt vanligt.

Varför har man aldrig hört talats om detta tidigare????
    Eller är det bara jag som inte hade det? Kanske är jag bara helt obildad?

Är det ngn som har koll på varför det är såpass vanligt som det faktiskt verkar vara?

• mugglesfan

Jättegrattis Jessie! Och Lollan också (är det ngn jag missat?)

_koko_: vad skönt att du äntligen får op och spola rent och allt! Gött och hoppas att allt går bra!

Kärleksfeber: ingen aning tyvärr men det låter värt att kolla upp med en riktig gyn.

Jag har lyckats koppla bort allt vad barnalstrande heter bland alla supergoda Mojitos, Bacardi Breezers, 30-gradigt vatten, färgglada snorkelfiskar och supergod thaimat. Vilket skönt brejk från både jobb och BIM-ångest! Hade ÄL i i helgen, BIM 16-17/12. Ngn mer som är i samma härad?

• mugglesfan

sweet: jag insåg det förra året då en nära vännina fick en cysta. Det tog ganska lång tid av smärta innan hon fick en riktig undersökning och då konstaterade de att det var en cysta på ena äggstocken som var stor som en apelsin ung - inte undra på att den tryckte på omkringliggande organ och gjorde ont!

• sweetstreet

muggles,
    oj! Hur gick det för henne sedan?? Opererades hon eller gick cystan tillbaks av sig själv?

• sweetstreet

Själv tycker jag det känns så konstigt för efter att ha levt helt ovetandes om detta problem har jag nu den senaste tiden fått reda på säkert fyra tjejer som har eller har haft cystor.

• sweetstreet

Muggles jag tror att jag har BIM ungefär när du har!

Jag har ju en evighetslång cykel så jag cyklade med Snartis men hon BIMar väl när som helst nu tror jag, medan jag helt enkelt får vääääänta.

• nenne78

men var ska en cysta stor som en apelsein gömma sig??!?!?

• _koko_

Tack för alla glada tillrop!

Mina cystor är små, ca 3*3 cm. Så vitt jag har förstått det, Kärleksfeber, är cystor jättevanligt, men att många går sönder av sig själva som du beskriver, och då märker man inte att man haft dem. Jag tror inte heller att en cysta betyder att man kommer få en massa fler.

Jag tror att många inte vill prata om det helt enkelt. Jag är ganska öppen med vad jag ska göra, tycker det är bättre att folk blir medvetna, även om det betyder att jag måste berätta om något lite jobbigt och de behöver höra det.

muggles - välkommen tillbaka!!! Jag har ställt cykeln i garaget över operationen, så här cyklas det inte alls. ;)

• _koko_

nenne - det är sjukt vad kroppen kan anpassa sig va! Antagligen tränger de ihop tarmar och annat, så att sånt får mindre plats. I värsta fall kan det gå som för en kompis kompis - en del av hennes organ slutade fungera för att cystan växt sig så stor och trängt undan dem, hon måste äta mediciner resten av sitt liv...

• lollan79

nu har jag ringt och fått en tid för inskrivning på mvc! Spännande!!!! Känns jätteknäpp att säga att jag fick pos på grav test! Fattar det inte! Har så svårt att somna på kvällarna, ligge rbara och tänker på allt. Men glad är jag iallafall!!
    Har inte läst igenom tråden idag, har det hänt nåt fantastiskt?!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???