• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Och du muggles Lycka till med ikappläsandet!!!

Bered dig på en lååång natt! ;) :D :D :D

• lollan79

Hur gör de ett NUP test??? Jag känner mig verkligen förvirrad med alla förkortningar och tester mm. Hur ska detta sluta :)

• mugglesfan

De mäter vätskespalten i nacken på ngt sätt (kommer inte ihåg exakt hur). När man gör fostervattensprov finns det en liten risk för missfall men inte vid nupp.

• sweetstreet

lollan
    nupptest är precis som Muggled sa att de mäter vätskespalten i fostrets "nacke". Om den är bredare än någon viss "standard" så har man visat att detta kan korrelera med kromosomavvikelser hos fostret. Det är inte 100% säkert dock, men om man ser detta kan man gå vidare och göra ett fostervattensprov för att kolla. Om fostret har normal" vätskespalt så innbeär detta en mycket låg risk för kromosomavvikelser och många tycker då att det är onödigt att göra fostervattensprov eftersom detta innebär en risk för missfall.

Nupptest görs vid ett ganska tidigt(?) ultraljud. Så det är inget som helst invasivt ingrepp.

• sweetstreet

förlåt muggles inte muggled....

• mugglesfan

AM: nu är jag på sida 302 och ditt tyska sms. Du gissade alldeles rätt. Jag misstänker att det antingen stod Nachwuchs (dvs slang för barn, el fortplantning som du trodde) el att han skrev Naxwuchs men menade Nachwuchs. Förvirringen borde inte vara total iaf...

• mugglesfan

sweet: gör inget, jag är inte så knusslig...

• Blev Fru 2006

Min kusin har precis fått diagnosen schizofreni. Läkarna säger att det är en förlossningsskada, efter 33 år har de upptäckt den.
    Så man kan ju aldrig veta vad som händer i livet..

• lollan79

Vad står förkortningen NUPP för?

• sweetstreet

Blev Fru 2006

Alltså på vilket sätt tror de det är en förlossningsskada????

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???