• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

Cicci: det kanske är just det du ska ha den till - att tala om att det faktiskt är en bebis där inne (fast det inte syns)! Fast kanske inte på jobbet då...

Vad är det för vagn ni ska köpa? Jag är så ointresserad av barnvagnar känner jag. Är inne på att köpa en begagnad bara som märkeshysteriprotest Sedan är jag inne på att klä mitt barn i tvärtom-färg: rosa om det är en kille och blått om det är en tjej - bara för att folk inte ska ha så mkt fördomar. Obstinat - moi?! Näe...

• Storasystern

Muggles, jag tror också att man blir sån om man får barn. Det går nog inte att undvika, men man kan ju försöka tänka på det ibland iallafall!!! :)

• Bröllopstokiig

Antagligen ska vi ha en som heter X Lander (XA modellen) på vagn. Jag har varit inne på begagnad med, för alla mina kompisar bytervagn iaf när deras bebis är ca 7 månader, då är det ju ingen poäng att köpa en splirans. Den vi hittade på nätet är en sån där som man kan ha till både liggvagn och sittvagn. Jag tyckte alla vagnar var så fula, bara avskyr Emmaljung (hoppas ingen här blir sur nu), men en klumpigare och fulare vagn har jag aldrig sett. Kändes som alla vagnarna var så otroligt klumpiga, utam Teutonia, som A.M rekommenderat, den var faktiskt nice!

Tröjan, ja i går hade jag den på mig hemma efter att ha ätit MC Donalds, glass, Pizza mm mm så svälde tarmarna ordentligt och jag såg nästan gravid ut. Men om sisådär 8 veckor ska jag nog smälla bomben på jobbet (om det nu inte syns innan) och då ska jag inte säga ngt utan ta på mig tröjan och se vad det säger

• Page

Muggles, Åh, en dansande man, jag blir så avis!

CicciL, Hur mycket har du gått upp i vikt? Någon markant ökning nu inför kontrollen?

• Page

Hehehe, chefen kommer nog bli fuktig i byxan!

• Snart så....

Barnvagnsdjungeln hmmmm har inte börjat kolla över alla olika modeller/märken än.
    Fått flera erbjudanden från sambons kollegor om att köpa deras beg. Känner att jag först måste ut och spana på markanden.

Vi har dock börjat planera hur barnrummet ska se ut.

• mugglesfan

Har ni pratat namn? Det har vi... JAg vill jättegärna veta kön om det går men mannen är tveksam. Jag förstår inte riktigt den här traditionen att man inte vill veta könet. Man vill ju veta allt annat som går och det går ju att få reda på. För mig känns det bara fånigt att inte ta reda på det, typ att blunda för om man skulle råka se en p*ck på ultraljudet i v18. Jag respekterar givetvis att det finns folk som tycker annorlunda men jag förstår det inte riktigt. Så mkt lättare att börja tänka på den här personen som är påväg in i ens liv, att fundera på namn och annat som ska köpas.

• Liten med Mindre

Muggles - jag inbillar mig att det blir lättare att hantera ifall något går fel, om jag inte vet om vad det blir och har hunnit göra en "person" av bebisen.

Kanske lite ologiskt...

• Page

När kan man se vilket kön det är? Vilken vecka alltså...

• mugglesfan

På NetDoktor står det att man kan veta det from v11 - vet inte om de menar att man kan se det el veta på annat sätt. Men i v18 ska man nog kunna se det fast det står att könsbestämning inte ingår i UL som man gör då.

Jag tror inte alls det blir lättare att hantera om ngt går fel för att man inte vet könet. Har man väl känt barnets rörelser mm så har man redan börjat bilda sig en uppfattning vad det är för sorts person därinne. En del tycker att "man ska ju ha ngn överraskning kvar" och det argumentet kan jag iofs förstå. Men jag är nyfiken av mig...och otålig

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???