• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

Jag håller med Page! Vi verkar ha samma barnrumssmak!

Min mage har gått tillbaka lite. När jag jämför med magbilderna på niomanader.se så är min mindre än ngn av deras. *nöjd* Jag längtar inte jättemkt tills magen syns - jag trivs rätt bra med att den inte är i vägen, att jag kan ha mina vanliga kläder mm. Tids nog kommer den väl...

• mugglesfan

Jag blev cockerspaniel och det stämde väl till hälften Men jag tyckte det var svårt att välja ETT ord som beskriver mig. Valde till slut livsnjutare (brukar få höra det av maken) men det kunde lika gärna ha blivit familjekär...

• mugglesfan

Snartis: när är din BF? Min är 25-26/8. Jag tar nog också semester först men inte så tidigt som i juni. Det blir nog vanlig sem from början/mitten av juli. Jag har nästan bestämt mig för att vara hemma 10 mån, sedan får maken ta över. Nu går jag på som om allt redan är klart - det känns lite farligt ibland... Mkt som kan hända än. Vi har bestämt oss för att inte behålla barnet om det skulle visa sig ha Downs tex.

• mugglesfan

Min plan var från början att vara hemma 10-12 mån och sedan skulle maken vara hemma 6 mån men alla säger att "dagisplats får man i aug" så om man inte vill ha problem ett halvår senare så får man vackert skjutsa in sin 1-åring på dagis. Känns väldigt tidigt tycker jag?!

• A.M.

muggles:
    tips från coachen:
    vagn - räkna med ca 10 veckors leveranstid och lägg på några veckor så ordnar det sig.
    Barnsäkring - det tar ca6 månader innan den lilla människan kan röra sig ur fläcken, så det kanske inte är det som är mest bråttom

Ang. inredning i barnrum. Vi målade bebisrummet i en snygg ljust grå (varm) färg. Tänkte att det passar både till cerise/orange/rosa/rött och grönt/blått beroende på vad dt skulle bli för kön. Jag köpte ett fint tyg som jag spänt upp som en stooor tavla/bonad på väggen. Billigt och dekorativt samt lätt att ta bort när man tröttnar ...

Det är kul att ni börjar boa tycker jag! Hoppfullt!

• Snart så....

Muggles, BF 20/8 för vår del.
    Det är så svårt att veta när man ska ha semester, på slutet (sista 4v) måste jag ju hålla mig i stockholm. Sen sa BM att jag kan få mer sammandragningar pga myomet.
    Så tänkte ta ledigt lite tidigare innan man är som störst sen kanske jag iallafall kan jobba lite slutet av juli när det är stendött på jobbet. Usch så svårt att bestämma.

Ja vi har oxå bestämt att ta bort barnet om det har tex Down.

• Snart så....

Jag tycker det är på tok för tidigt att låta sin 1-åring börja på dagis. 1,5 eller så är bättre.
    Det är även mer jobb för de som jobbar på dagis med en 1-åring. Vet eftersom min mamma jobbar på dagis.

• _koko_

Hahahahaha, jag blev en golden!!

"Den tycker mycket om att bära grejer i munnen och gör det mer än gärna när den ska hälsa"

:D

*åter till jobbet*

• A.M.

CicciL: Det blir ju hu kul som helst - att släppa bomben på jobbet genom att ta på dig BEBIS-tröjan! Speciellt om dt inte syns markant innan!

Gjorde förresten det där hundtestet ni pratat om - blev en Grand Danois! Inte för att jag kände mig liten o nätt innan ... men i alla fall

• Bröllopstokiig

Page: Jag har kanske gått upp 1-2 kg. Så som Mindre skrev ett antal inlägg bak i resumen av brunchen, så ser jag inte särskillt gravid ut!

Muggles: Vi kommer INTE ta reda på könet. Det spelar ju ingen roll vad det är, så varför ska jag då veta innan? Står inte och faller på rosa eller blått heller.
    Sen tror jag inte ngt kommer gå fel heller, och om det skulle göra det, så kan man ju ta reda på vad det var då.
    Vi har läst böcker (bla Du ska bli pappa) och de rekommenderar att man inte tar reda på könet där. Hur som, alla gör som de vill, så klart och vi ser fram emot att få vår överaskning efter 9 månader.

När vi frågade i går på Babyland så är leverans tiden 3 månader. Eftersom många bebisar föds i sommar och det är babyboom har vagnarna redan tagit slut på vissa märken och de lånar ut liggdelar till dem som inte fått leverans i tid. Vi vill ha vår vagn i mitten av juni, en månad innan bebisen kommer, så om vi ska hinna få den vi vill ha bör vi beställa i mitten av mars. Så nu har vi ca 6-8 veckor på oss att kolla runt lite.
    Men om man köper på blocket eller så, kan man ju få den med en gång!

Vi har absolut funderat på namn, vi kommer välja ett namn som funkar internationellt! Och som inte betyder något konstigt på andra språk!
    Fanny betyder fi*tta tex inte så kul, Love är kanske inte så kul att heta som kille om man går på college i US tex
    Men sen tror jag det blir definitivt när man väl får se den lill*, kanske inte passar med det namnet man tänkt från början!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???