• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Liten med Mindre

Snartis - var hittar jag fuktspray för näsan? Nozoil är inte så jättehärlig. Använde precis nödlösningen locobas-kräm. Funkar hyfsat.

Moppy, förutom nidisen (eller vad det nu var) så är väl symptomen väldigt subjektiva. Kan rada upp hur jag känner mig, vet ju inte vad som är symptom på det ena eller andra.

Frånvaro av onda körtlar i brösten, det har det senaste halvåret dykt upp en vecka före mens, nu är det mest lite ömt i allmänhet.

Något större bröst, kanske.

Gasig, oavsett vad jag äter tycks det.

Smånyp i "tjejmagen" emellanåt (gaser eller annat?) det var faktiskt lite obekvämt att träna i fredags.

Gråtanfall över en helt befängd sak i fredags.

Vilda fantasier om att jag är gravid, ångest för att gå på toa och upptäcka motsatsen. Befängda drömmar om allt möjligt riktigt sjukt.

Sover lite dåligt, vaknar tidigt. Jag som varit så otroligt trött länge har plötsligt svårt att somna också. Hmm...det kan väl aldrig bero på BIM-stress va? :?

• Liten med Mindre

Oj, snacka om att bikta sig. :D

• Snart så....

Mindre, sprayen hittar du på apoteket, attans kommer inte ihåg vad den heter men fråga du så vet de säkert.
    Näää Nozoil är en mardröm, rinner ut om man inte passar sig och luktar satan. Ser inte så fräscht ut

• Page

Mindre, prova att hänga upp en blöt handduk på elementet, det borde fukta upp luften en aning.

• Bröllopstokiig

Hej tjejer!!!!

ÅÅ vad mysigt vi hade i lördags. Vi kommer få såååå trevligt framöver på alla barnvagnsträffar! Men hoppas vi hinner med fler brunscher eller middagar innan dess.

Skulle köpt dop present i lördags, men jag gick för att hämta maken på Mocco (café på Kommendörsgatan) där blev jag kvar med en 6 månaders i famnen! Sen gick vi hem och ritade om köket i stället, vi ska nämligen renovera det.
    Måste ta mig i kragen efter jobbet idag och ut o shoppa!

Mindre: Jag tror du är gravid!

• mugglesfan

Page: japp det blev svart klänning med ett silvrigt skärp och en silvrig kofta till. Plus silvrig väska Isfärgade Snösmycken (örhängen + halsband) och tom en silverdetalj på strumpbyxorna - kände mig riktigt tjusig. Sedan blev mannen lite på lyset och då blir han alltid så gott kramig och säger snälla saker. Vi dansade tryckare också ("alla 3" som mannen sa ). Mysigt!

Åååhhh, jag smuttade på vinerna och de var jättegoda! Ett bra tips faktiskt. En annan tjej som också körde tog bara mineralvatten och när jag berättade att jag tog lite bottenkyla av alla vinerna bara för att smaka så sa hon "ja det skulle man ju ha gjort". Det var supergoda viner! Så nöjd med mig själv

Mindre: jag hoppas och tror också att du är på smällen. Wiiuu-wiiuuuo!

• Storasystern

Hej hej!

Ni verkar haft det riktigt mysigt i lördags! Såååå avis! Åt lunch med svårföräldrar = urtrist!

Mindre, det låter så himla bra att det ju måste lyckas denna gång! *håller tummarna*

Själv har jag fortsatt ont och har nu börjat ena pillerkuren. Idag känns det bara natt-svart alltihopa och jag vill gå hem och dra något gammalt över mig. Kanske för att jag träffade lite kompisar i helgen som inte gjorde annat än att prata barn hela tiden. Jag höll på att bli galen. Jag har inte berättat för någon att vi försöker, och just nu orkar jag inte med att lyssna på allas utläggningar om sina barn. BLÄ!!!

• Bröllopstokiig

Just det ja... var på Babyland i går igen med maken, he he he.... Kollade på vagn igen, men nu har vi nog bestämmt av vi ska beställa en särskilld från internet Men jag köpte en sån där tröja som det står bebis på magen på! Beige med svart text, skit snyggt till mina nya svarta mammajeans! MEN det tar väl 100 år innan jag behöver använda den!

• mugglesfan

Det är verkligen min skräck att bli en sådan där som bara pratar barn. Särskilt som jag är först av mina närmaste kompisar som ska ha barn (några till har precis startat verkstaden men inget resultat än). Men tyvärr får man nog inse att man kommer att bli sån - japp! För det är ju det enda som rör sig i huvudet då när man är mammaledig... Jag vet ju hur det är de perioder när man jobbar mkt - svårt att prata om ngt annat än jobb för det är ju nästan det enda som finns i huvudet då...

• Snart så....

hahahha Cicci en sån tröja kanske jag ska börja använda redan nu när alla bara tror att man blivit grymt fet.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???