• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

Checkade in här för att se om det kommit ngn mer dropp-rapport från Mindre men det är klart - ni sitter väl och ölar som bäst på brunchen!

Själv ska jag snart ta tag i att göra mig fin för bröllop! Tjingeling!

• Victory

Tack, Nenne och Sweet! Om jag nu kvalificerar mig som medlem (om än en sporadisk sådan) så måste jag ju dela med mig av lite mer info om mig själv! Jag fyller snart 29, bor i Norrbotten och gifte mig i somras. Här är vår bröllopshemsida med bilder från bröllopet (det vågar man ju visa för så snygg blir man väl aldrig mer igen!)
    hem.bredband.net/viktoria_daniel/

Jag känner igen det där med att viljan kan vända snabbt. Jag har inte alls haft någon längtan efter barn, trots att alla kompisar runtomkring ploppat ut den ena ungen efter den andra. Jag har helt enkelt inte känt mig redo. Men efter bröllopet är barn det enda jag har i tankarna, särskilt nu när det inte gick så lätt som jag trodde. Känner mig som besatt av att bli gravid nu!

• start september

Och sen läste jag på Aftonbladet att Emma Bunton (Baby Spice) är gravid och att hon hade trott att hon inte skulle bli det för att hon hade endo. Jag tror aldrig att jag läst om någon kändis som sagt att de har endo eller för den delen har svårt att få barn.

• sweetstreet

Victory,

Vilka otroligt fina bilder!!!!!! :)
    Jag har bara åkt igenom Piteå en gång. Det var en kompis som gifte sig i Luleå, men annars har jag nästan inte alls varit så högt upp längs kusten.

Ja, det är ju så konstigt det här med hur man ena dagen inte alls har någon direkt längtan efter barn, snarare tvärtom. Och sedan bara pang! Så vill man att det ska hända på en gång.

• sweetstreet

september,
    Inga symptom?? Du BIMar väl snart???

Nä, jag har heller aldrig hört något om endo överhuvudtaget förrän jag fick info här av koko m fl.
    kanske är det bra att en "kändis" berättar för då brukar folk "få upp ögonen" för saker lite mer.

• Mirranda

Victory!

Hej, måste bara säga att jag har aldrig sett vackrare bröllopskort än era! Så vackra,underbara ni ser ut, hjälp vilka bilder! Det var fantastiskt att se dem, tittade igenom allihop! Ni ser så förälskade ut så jag faktiskt fick tårar i ögonen. Fina du! Vilket par!!!

• Victory

Mirrande: Åh, tack! *rodnar generat* Det var väl kanske att ta i, men självklart jättekul att höra! Som den perfektionist man är blev jag väl inte 100 % nöjd med bilderna, tycker det "fattas" några bilder som vi inte hann ta. Men tiden gick ju så fort den där dagen. Dessutom ångrar jag lite att vi inte tog med buketten på strandbilderna men det blåste så förskräckligt mycket! Och när man ser på andras bilder tycker man att deras är mycket finare! Nu i efterhand måste jag väl ändå säga att jag är nöjd! Hur som helst hade vi jätteroligt och det är väl nästan det viktigaste!?

• Vänner-fan

Ha ha, så Tia Hellenbaut var inte helt fel beskrivning då? Bra, då får du fortsätta se ut så ett tag till i min inre bild Koko! Jag tror nog att de flesta av er ser ut som någon jag har sett i verkliga livet. Har väl inte tillräckligt bra fantasi för att göra en helt ny bild.

Väntar på att maten ska bli klar i ugnen. Var tvungen att laga mat själv nu eftersom jag är solo. Vilket inte är min starka sida precis. Har numera plåster på tummen, skadar mig nästan alltid när jag ska hacka, skala eller riva något och så tar maten eveighetslång tid att göra för jag är så ovan och sen brukar den inte ens bli särskilt bra i slutändan, men men.

Nu ringer klockan! Nån som vill skicka en update från bruchen igår??

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???