• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Och Victory, jag håller med Nenne1
    Du är ju visst en del av denna tråden lika mycket som vi andra!!! :)

Hoppas också du lyckas snart!!!!

• nenne78

sweetie
    hahaha, ja, jag ser miss Piggy ramför mig när jag tänker på det! Å så kom IP istället (idrottsplatsen... )

• sweetstreet

Och Vänner-fan,
    jag råkar också ständigt ut för det där "problemet" med att inläggen liksom "byter sida".
    Ibland är det riktigt irriterande eftersom visa inlägg likosm "kommer bort" när man bläddrar. Så ser man att någon svarat på ett inlägg men man fattar inte svaret och bläddrar man då tillbaks igen så dyker det inlägget upp sist på sidan.
    Ett fssligt bläddrande kan det bli.

• sweetstreet

HAha Nenne!
    Ja så länge folk inte tror att det är Kermit som ska dyka upp kanske man får vara tacksam????? ;) :D

• Mirranda

oj oj oj, här är en tråd som man knappast kan läsa ikapp ;)

Tänkte endå ställa frågor som har med ursprungsfrågan att göra.

Kände ni när ni blev med barn? Alltså, märkte/visste ni när det hände? Nån form av mensvärk etc... Sen undrar jag oxå, jag har en vän som säger att första dagarna hon precis blev gravid så kände hon sig konstant nervös, sådär pirrig i magen, eller annorlunda känsla. Har ngn upplevt liknande?

• nenne78

Mirranda
    önskar jag kunde svara, men jag övningskör bara

sweetie
    haha kermit! Eller de goa gubbarna på balkongen!

• nenne78

ja, och ibland pusslar de in ett inlägg före det som man tänkte svara på som mn inte såg när man började skriva. Fast det kan ju vara mina ögon som det är fel på. *skelar*

• sweetstreet

Mirranda
    Tror att det växlat och varit väldigt individuellt här bland plussarna på tråden. Vissa tycker sig ha känt något väldigt tidigt (dagarna efter ÄL redan, eller åtminstone nära BIM) medna andra inte känt något alls.

Och vi som inte plussat har vissa månader haft såååå många symptom att vi varit mer eller mindre säkra på att vi varit gravida. Men tyvärr upptäckt att så inte var fallet sedan när mensen kom. Så det verkar trixigt med det här med symptom.

Jag tror det är jättesvårt att säga något generellt.
    Det trista är att de flesta symptomen ju är förvillande lika vanliga pms-symptom. Tyvärr.

• sweetstreet

Nenne!
    Ja fast jag har faktiskt råkat ut för liknelsen med den "svenska kocken" fast det har ju varit pga av att många utlänningar verkligen tycker att vi svenskar pratar just så! :)

Bra så länge man inte blir förväxlad med den "svenska k*ken" iallafall. För det hade känts väldigt konstigt... :o
    Då hade jag nog börjat fundera på att ändå gå mer i högklackat trots att det gör så j-a ont i mina fötter av såna där snygg-skor! :D

• Mirranda

Tack för att ni tog er tid endå :)
    Ja, det är inte lätt, får ju alltid höra att symtomen är som vid mens, svullna bröst magont bl a.. hadde varit enklare om ena handen blev grön! :)

Eller nåt..

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???