• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Trollfrun

Oj, vilken lång tråd!! :)
    Mitt första inlägg här. Då jag inte orkade läsa igenom hela tråden, tänkte jag ställa en fråga om erfarenheter vad gäller att vara gravid på sitt bröllop?
    Jag och min sambo gifter oss i juli, och även om jag inte är gravid ännu, har vi kört oskyddat några månader nu.

• Vänner-fan

Mmmm, nu är jag mätt iaf, även om maträtten inte direkt blev som på bilden... Gjorde rösti som skulle ligga i små fina tårtbitar på tallrikarna, på min såg det ut som potatismos i slamsor. Ja ja, magen märker ingen skillnad.

Koko förresten, tur att jag ska addera 10 kilo, de där höjdhopparna har ju inga större fettdepåer precis!!

Victory, håller med tidigare skrivande om att dina bilder var jättefina!!

Pyret2,
    Jag hade tydligen precis blivit gravid på mitt bröllop och som väl var var det inget jag märkte av på själva bröllopet, men fyra dagar efter började jag må väldigt illa. Då gick det upp för mig vilken risk jag/vi faktiskt tagit då jag verkligen inte hade velat må så dåligt på själva bröllopet. Sen mådde jag illa i några veckor och hade vi åkt på bröllopsresa direkt efter så hade hela resan jag sett fram emot så länge blivit totalt sabbad, det kan jag försäkra, men nu hade vi sådan TUR att vi hade bokat in den några veckor senare och jag hann må bättre tills dess. Blir du dock gravid inom de närmaste månaderna hinner du ju passera den första tiden då illamående är vanligt och då är det väl bara klänningen du får se till att kunna ändra så tätt inpå bröllopet som möjligt. Lycka till!

• mugglesfan

victory: vilken otroligt fin klänning!

pyret2: jag tror ingen här har varit gravid på sitt eget bröllop men det vi har förstått är att det kan vara så olika att vara gravid - från att knappt känna ngt alls till att må så illa att man behöver läggas in för dropp. Och hur just du kommer att reagera vet ju ingen...

Update från brunchen ngn?!

• Trollfrun

Vänner-fan: Tack för ditt svar! Oj, det där med illamåendet har jag ju inte ens tänkt på... Har mest oroat mig för den växande kroppen, man har ju ingen aning om hur stor man blir. Känns som att man har tusen andra saker att göra än att sy om klänningen flera gånger :)
    Även om jag inte tror att vi kommer börja med preventivmedel igen, så kanske man ska tänka på "säkra dagar" och hoppas på det bästa...

• mugglesfan

Hej Vänner-fan! Kul att höra om dina matäventyr! Har du klarat av att sitta hemma och ta det lugnt denna helgen då?!

• Vänner-fan

Hej själv Muggles!!

Både ja och nej får jag väl säga. Jag har varit hemma själv, men nog inte tagit det riktigt så lugnt som jag kanske borde. Som vanligt mao. Har nog fått de där "boa in sig"-hormonerna som fåglarna får när de ska få ungar och förbereder sitt bo för det. Har burit ner en massa saker till förrådet för att få mer plats och tagit med saker från förrådet till Myrorna. Samt varit på spinning, tvättat lite m.m. Men igår kväll var det helt underbart att bara krypa er i det varma badvattnet med levande ljus och sen direkt till sängen efter det och idag har jag pratat i telefon med en kompis i Australien i nära tre timmar. Tur att det finns billiga telefonkort!

Själv då, hur var bröllopet?? Jag ska själv gå på vinterbröllop om några veckor och det ska blir väldigt spännande. Alla bröllop jag varit bjuden på har alltid varit på sommarhalvåret, så det blir extra kul!

Måste också tillägga att jag skrattade gott när du beskrev din katt slicka i sig tvättmedel. Djur är för härliga!

• Liten med Mindre

Nenne - måste bara säga att du är supermodig som letade runt efter oss alldeles själv, fast vi inte var så uppenbart synliga som vi trodde. :) Jättekul att du kom. Hoppas att resten av dagen gick bra med.

Supertack för en trevlig frukost!
    Rapport från lördagens frukost:

BIM:ande Frejis och Mindre kastade sig över buffén för att hinna före de hungriga gravida frossarna. ;)

Fast det visade sig att det räckte till alla. Jätteskoj att FruL och Nenne kunde dyka upp också.

Som (trist?) vanligt syntes knappt något på Cicci. Fast vi är alla glada att Pick'n i alla fall orsakat lite ömma bröst. Och det ser ju inte chefen - så Ciccis plan kan nog fungera.

Vi kan ju också konstatera att hotellen på Östermalm har degigare snigelspår än pubarna på Söder. :D Jag tror aldrig så många kanelbullar känt sig så ratade på en gång.

Vad gäller mig själv - muffar fortfarande och är som Lapinette utryckte det, rädd att gå på toa. Har investerat i ett par mjuka mysbyxor som inte sitter åt om den lätt svullna magen. För oavsett vad svullnaden beror på så är det riktigt hemskt med de gamla med hård resår. Kan tipsa om byxor på Stadium, billiga och sköna. :D

Vänner-fan, jag hade också en lugn kväll hemma igår. Lagade soppa till dagens kalas, fixade lax (som jag bara får när jag är själv), badade badkar med levande ljus och åt glass framför tv:n. Perfekt!

Väntar vidare...

• viktualia

Mindre - tack för uppdateringen.. jag gled precis in för att spana efter nyheter och då levererade du det direkt!

*håller tummar och hejar*

...och det hade ju varit skoj att hänga på er träff.. jag befann mig sisådär 6-7 kvarter bort.. men så är det.. man kan inte vara på flera ställen samtidigt...

• Izzie

Nämen Mindre, nu måste det väl vara dags att BIMa snart? Jag tycker du har haft supersymptom jättelänge nu. Förstår att du drar dig för att gå på toa. Brukar du känna dig såhär innan mens?

Håller alla tummar jag har för din skull!:)

Låter jättemysigt med brunch och bara babbla och njuta av roligt sällskap! Synd att man inte bor i Stockholm...

• Frejis

God kväll :)
    tack för brunchen som var väldigt trevlig. Jätteroligt att träffa alla igen och få lite updates i verkligheten. Kul att Nenne hittade oss till slut :)

Hoppas att lördagen och söndagen var bra för alla. Vi såg "Parfymen" igår kväll och den var... konstig är nog det rätta ordet. Började bra med några realistiskt filmade äckliga scener, men spårade sedan ur. Bra musik som nästan tog över filmen: fann mig själv sitta och tänka "vad har de för syfte med den?" och då har det definitivt gått för långt. Slutet (när det alltså var cirka 45 minuter kvar) kändes apokalyptiskt. Jättekonstig film som sagt. Skulle klassificera den som en jättemjuk skräckfilm (alltså egentligen inte) med bibliska undertoner.

Har inte pappersmuffat ännu. Symptomen varierar från noll (för det mesta) till mensvärk som kommer och går. Något ömma bröst, sticker lite till ibland. Nyheten för dagen är väl några finnar på ansiktet - det blir "snyggt" imorgon :( Är annars på dag 25 i menscykeln och tanten kan visa sig från och med imorgon tills på fredag. Gissar att hon är här på onsdag torsdag. Suck, denna väntan...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???