• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • nenne78

jösses vad snygga och vuxna alla såg ut *har kikat i albumet* Nu ska jag nog känna igen er! :-s

• nenne78

kul att se dig också sweetan, trots att du är så llångt borta....

• nenne78

ha en toktrevlig kväll, nu ska jag fortsätta städa medan maken bakar pizza.

• Victory

Inte för att jag på något sätt kvalificerar mig som medlem på den här tråden (även om jag inte kan låta bli att kika in ibland) så känner jag ändå ett behov av att avlägga månadsrapport. Jag har nu fått tantbesök igen! Alltså inget resultat denna månad heller. Men det positiva är ju att Hon börjat komma ganska regelbundet, på dag 28 denna månad (det har nog aldrig hänt förr , för inte så länge sedan fick jag ju vänta 71 dagar!) Så det känns ändå som att det går åt rätt håll! (försöker vara positiv). Jag hör väl av mig om en månad igen med ny rapport (eller om två veckor då det är äl-tider för att dryfta symptom ). Ha det gott allihop!

• Vänner-fan

Så! Ikappläst igen. Men jag tycker en sak är väldigt konstig när man läser ikapp. Rätt var det är delas sidindelningarna om även om man har 10 sidor kvar att läsa och så inser man att de har lagt till ett inlägg på sidan före och så får man gå tillbaka en sida igen och läsa om. Varför gör de så? Har de svårt att bestämma sig för hur lång en sida ska vara eller? Jag kan förstå att det blir så mot slutet, men 10 sidor innan? Nån som fattar vad jag svamlar om?

Åh, ni kan tro att jag är avundsjuk på er brunch! Ni verkar ha så himla KUL!!! Speciellt som jag har hela helgen fri dessutom. Fast det har jag iofs med flit. Mannen är bortrest och först började jag genast (som vanligt) fundera på allt jag skulle ta mig för och alla jag skulle träffa och hitta på saker med och då hade helgen försvunnit i ett jehu. Men så kände jag efter vad jag VERKLIGEN ville med helgen och kände att det vore inte helt fel att bara ta det lite lugnt på egen hand. Vila, kanske baka, ta ett långt bad, läsa en bok med en kopp te och tända ljus eller börja sticka på min bebiströja jag har köpt garn till osv. Helt enkelt ska jag våga vara helt asocial. Vi får vi se hur det går! Men klart är ju att mina möjligheter till helt ensamma dagar snart kommer vara starkt begränsade, så jag vill passa på.

En annan sak jag är lite avundsjuk på (förutom brunchen) är att inte nog med att ni (de flesta) verkar ha möjlighet att vara inne på den här roliga tråden på dagtid och förgylla arbetsdagarna med den, ni vågar dessutom vara så öppna! Jag känner mig jättehämmad jämfört med er! Jag vet dock att det till stor del beror på att jag fick mitt förra nick här på BT anslöjat inför alla bröllopsgäster under en lek efter middagen, så att alla som ville efteråt kunde gå in och läsa allt jag skrivit om bröllopet, vilket inte var så kul. Som tur var hade jag undvikit de mest känsliga ämnena och inte skrivit om hur svärmor var nära på att driva mig till vansinne t.ex. Men ändå.

Några speciella nyheter har jag väl inte annars. Är ganska trött och känner mig extremt yr när jag reser mig upp och nu känner jag av den extra tyngden jag släpar runt på, vilket inte har bekommit mig innan. Hade gått upp 6,5 kilo för en vecka sen.

Nu ska jag posta detta och se om nån mer verkar vara inne på tråden ikväll!

• Vänner-fan

Jättekul att se korten på dig Nenne! Men jag tycker det är lite dubbelt att se hur folk ser ut på riktigt, för jag har redan en bild för alla i huvudet och nu blir det liksom en korsning mellan två olika bilder! Bilderna består delvis av hur ni själva beskrivit ert utseende, men inte alltid. Lapinette t.ex. är ingen halvjapanska i min inre bild, det får jag bara inte till. Den enda jag ser om jag ska föreställa mig det är hon i Charlies änglar och det stämmer inte riktigt för mig. Nä, Lapinette är mellanblond! Koko ser ut som Tia Hellenbaut, ni vet höjdhoppstjejen som tog guld i Götet i somras. Kanske inte ska skriva om fler, det lär ju inte stämma i alla fall...

Hoppas ni har en skön kväll allihop och vårdar era ägg eller era magar!

• nenne78

vänner-fan
    huvaligen vad taskigt med ditt förra nick! Tänker bara på allt hemskt jag har skrivit (egotänkande som man är) som kansk inte skulle vara så kul att dela med .. såna man känner.

Men visst är det märkligt hur man föreställer sig andra människor utefter hur de skriver, och tycker? Jag pratar väldigt mycket i telefon om dagarna och när jag sen träffar mina kunder IRL så brukar det bli knas. En gång var det en rolig dam som utbrast - nämen herregud ser du ut så där?!?!?! Hon hade föreställt sig mig som en rundlagd, blond krullhårig 35-åring med stora tuttar. Jag är pinnig, rödhårig 78:a med AA-kupa.

• nenne78

Victory
    tycker du absolut är kvalificerad! Tråkigt att kärringen dök upp, men kanske positivt att cykeln börjar rulla bättre? Du får helt enkelt köra över henne nästa månad (och byt till 5 mm dubbdäck innan)

• sweetstreet

HAHAHAHAHA!!!!! :D Oj skrattar så jag kiknar...
    nenne en "liten krullhårig-big-titts"!!!! Hahahaha!

Sorry, det var bara så lustigt beskrivet!
    Absolut inget fel med att vara liten och krullhårig med DD-kupa (ifall någon sånda person läser detta o tar illa upp så ber jag om ursäkt!).

Javisst är det lustigt detta med hur man förställer sig folk när man inte sett dem.
    Men det är nästan ännu mer så näör man hör folks röster (iallafall för mig). För då kan det verkligen bli helt knasigt.

En gång pratade en kompis flera gånger med en kollega i telefon men hade inte träffat honom. Han hade en väldigt "ljus" röst så hon föreställde mig honom som ganska liten o späd och blond (var hon fick hårfärgen ifrån vet jag inte ;)). Men så en dag skulle de ha ett möte live, och då visade det sig att han var en jättestor (närmare 2 meter och vältränad)svart kille!!! Snacka om att hon blev snopen! Hon sa att det var tur att hon fick syn lå honom först så hon hann stänga igen den gapande munnen och liksom rätta till ansiktet igen innan de hälsade... :D

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???