• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Snart så....

Nu har jag äntligen gjort hundtestet...
    hmmm blev bullmastiff...

• Page

En överraskning skulle vara: Oj, var jag gravid? Man vet ju att det blir antingen eller, inte så stor överraskning. Jag skulle också vilja veta könet, så att man kan planera inköp och namn.

Snart så, Hur var bullmastiffen? (har inte kvar länken). Jag var i likhet med Frejis bulldog.

• mugglesfan

När är det läge att köpa barnvagn? Känns lite tidigt nu...

Men det ska bli kul att inreda ett av rummen i vår nya lägenhet med lite barngrejer. Fast det ska banne mig inte bli ngn söt tapetbård under taket!

Och så måste man barnsäkra uttag mm. Uj så mkt som de kan pilla på... Min kollegas 1-åring brände sina händer på deras kamin (på glaset) under ett ögonblick när de såg bort. De hade ställt en stol framför men hon kröp under och satte händerna mot det glödheta glasfönstret. Hon fick gå med stora bandage i några veckor. Först kunde de inte säga hur allvarligt det var och om hon skulle få bestående men (det blev ganska allvarliga brännskador) men allt gick bra som tur var. De läker ju bra de där småttingarna. Tänk vad fort olyckor händer!

• mugglesfan

Har ni länken till det där hundtestet - jag får väl ta och göra det...

• Snart så....

Bullmastiffen är en muskulös och kraftig hund, stark utan att verka klumpig. Den skäller sällan och har inte så starka jaktinstinkter. Bullmastiffen kanske ser lite ruff ut, men det är inte en hund som är trolig att bita människor. Tvärtom så är bullmastiffen en fantastisk sällskapshund. Bullmastiffen har aldrig blivit använd i flock utan har alltid arbetat ensam. Detta gör att den har utvecklat en hög grad av självständighet. Denna självständighet gör att bullmastiffen har en stark självtillit och är väldigt trygg i sig själv. Bullmastiffen har ett mycket kärleksfullt lynne samtidigt som den är psykisk stark. I en familjesituation anpassar den sig lätt till familjens rytm. Den är inte så beroende av fasta rutiner. Bullmastiffen är glad och utåtvänd mot vuxna och barn och är en lugn och behärskad familjemedlem.

svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp&a=509489&lid=puff_516337&lpos=extra_0

• Snart så....

Muggles, har ingen aning när man ska köpa barnvagn. Vissa är det ju 12 veckor levtid på hmmm...

Vi ska inte heller inreda med massa hysteriska saker men april/maj kanske det är läge att börja röjja bort saker från vårt gästrum.

• Page

Jag tror att det tar upp till 3 månader om man beställer en vagn. Köper man en begagnad kan det vara lagom att köpa den en månad innan förlossningen.

Håller med att bårder går bort! Ljus grund, normala möbler (ingen musse pigg-säng) och fina leksaker och böcker vill jag ha i "mitt" barnrum. De gör så fula och överdrivna barnrum på Extreme home...har någon sett det programet? Den typen av rum är skräcken för mig.

• Snart så....

Muggles, hur ska du göra med din semester? Jag tänker nog ta ut semester från midsommar och framåt. Skönt att vara lite ledig innan förlossningen.

• Liten med Mindre

Nu kunde jag inte hålla mig - har testat

Hundtestet. :) Jag har hittat min like.

Cocker Spaniel
    Cocker spanieln är en av världens mest uppskattade och populära hundraser. Det är en sportig och aktiv sällskapshund som passar bra i de flesta familjer. Den är robust, snäll och barnvänlig men kan också vara något egensinnig. en det är också en ras med ganska stor arbetsvilja, energi och livsglädje så den rekommenderas helst till familjer som är lika aktiva som hunden själv. Rasens särprägel kan väl beskrivas att vara dess utpräglade sociala och livliga väsen. Det är en hund som alltid följer sin ägare med stor hängivenhet och glädje. Dessutom har den en enorm aptit på livet och de flesta ägare kommer att upptäcka att den har lika stor aptit på mat! Detta är en ras man måste vakta annars äter den sig lätt till en övervikt. Cocker spanieln har också ett stort behov av kroppskontakt och närhet.

• Snart så....

page, vi kommer behålla rummet som det är (vit tapet) och köpa säng, byrå mm i någon bra färg. Tänker inte spöka ut rummet mer än kanske några tavlor med Disney-motiv eller liknande.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???