• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Liten med Mindre

Det vore nåt det - ragglande simmare som simmar hit och dit. Inte undra på om de inte kommer fram då... :)

Eller ett ägg med fyllehicka. Då är det ju inte lätt att vara simmare och försöka pricka ett ägg som hoppa och studsar.

- fantasin skenade visst...

• Moppy

Tyvärr känns det mer som en sannolikhetsspel, 20-30% chans om man prickar in ÄL, givet att man är fullt frisk. Alltså som med allt annat här i livet - vissa har tur, andra inte...

• Storasystern

Aha, är det därför man får aladåber??? *plötsligt ljus* NU fattar jag! Jag har aldrig kopplat ihop de två! *korkad*
    Då är det bara att köra så det ryker när amn får aladåber alltså!! :)

Jag tror minsann att Lapinette BIMar idag! Och Sweet från nu till söndag, typ.
    *håller tummarna för båda*

Vi äter vitaminer och Rosenrot. Ska börja med Bisolvon efter helgen tänkte jag. Mannen är lite oförstående till alla piller jag trycker i honom, men han klagar iallafall inte! ;) Jag äter järn-tabletter också, men det är för att jag har lite dåligt med sånt, inte p.g.a. bäbisverkstad. Så jobbar vi på att äta lite bättre mat också, och det kan vi behöva!

Mindre, tack för länken in läsken - det hjälper en cola-light-galning att trappa ned! :)

• Liten med Mindre

Så lite så Syrran. :)

Kan ju försöka med mantrat att det är bättre med lite äkta vara än mycket av ett "dåligt" substitut. Fast det funkar ju inte om man tycker bättre om substitutet förstås...

• _koko_

Min darling försökte lura i mig cola light häromkvällen när vi var ute och åt (man tog dricka själv och han hämtade). Jag reagerade dock på första klunken och trodde det var pepsi, hahahaha...
    Gillar inte alls pepsi...

Vill förresten ha vin!!! Typiskt att jag måste jobba sent ikväll...

• Storasystern

Håller med koko - lite vin vore trevligt! :) Fast jag har bilen ikväll. Korkat! :(

• Moppy

Vad lugnt det är i tråden idag. ho, ho? :D

• Lapinette

Ho, ho!!!
    Är så trött i huvudet att jag inte får något gjort = dags att gå hem.

Syster - visst BIMar jag men imorgon (29 dagar normalt). Det har hänt två gånger att det varit 30 dagar...så här köps inget gravtest förrän tidigast söndag. ALLT talar för mens så förmodligen kommer jag skriva ett argt och frustrerande inlägg här imorgon (tror den kommer i natt, smygandes).

• sweetstreet

Men Lappinettan! Ingen tant än iallafall!!! Jag fortsätter hålla krampaktigt i tummarna!!! :)

• sweetstreet

Moppy!

Tack för infon!
    Vi har ändå provat dagarna innan ÄL också (tror jag) men det var ju bra att få veta att det verkligen kan ahndla om några fler dagar innan ÄL. Och detta med sekretet, ja. Jo denna månaden var det ju urskumt för min del eftersom min ÄL var några dagar sen och jag hade "superrinnigt" sekret runt dagarna då min beräknade ÄL skulle varit. Men det blev ju aldrig böj på stickan! Så typ en vecka senare blev det böj, men då var sekretet inte alls likadant. Annars brukar jag ha sån konsistens på sekretet just runt ÄL, så jag fattar inte riktigt.

Men men, jag hoppas ju att det tog för vi 6-ade järnet både runt min "beräknade ÄL-tid" och sedan också när vi fick böjen (helt överraskande för vi trodde båda att jag liksom "missat böjen men ändå haft ÄL pga sekretet).

Usch jag tycker det är såååå svårt att försöka få till just den där rätta timingen! :(
    Tycker man försöker men även andra månader tycker jag att vi fått till "bra" timing runt ÄL men det har ju ändå inte hjälpt...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???