• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • Charlott

Hej på er!

Jag är också en blivande brud, sommaren 2008.

Har era m2b friat till er? Vi förlovade oss sommaren 2004 och sedan dess har jag väntat på att min m2b skulle fria till mig...men eftersom det aldrig blev av, tog jag saken i egna händer och disskuterade med honom om när han tycker att vi skulle gifta oss. Det var alltså ett mer gemensamt beslut än ett frieri...

Är nog lite besviken då han inte har friat, för man har ju alltid drömt om ett romantiskt frieri. Hans orsak till att han inte har friat säger han är att han inte vet hur han skall göra och att han är rädd för att jag skall bli besviken. Har försökt förklara för honom att jag inte väntar mig något märkvärdigt, utan att det är det han säger som är det viktiga. Vill ju bara höra honom säga att det är mig han vill leva med resten av livet :)

• Pumpkin

Charlott: Välkommen! Typ alla här har ju satt datum, så jag antar att alla "blivit friade" till. Själv är jag inte förlovad och frieriet kommer väl i samband med förlovningen (förhoppningsvis innan nyår), för det är samma sak enligt mig och min sambo

Hur långt har ni kommit i planeringen då? Satt datum? Bestämt kyrka, lokal, eventuellt färgtema, stil på bröllopet osv?

Åh, jag vill också ut och julklappsshoppa, men jag kommer inte ha råd förrän den 22a när pengarna kommer Funderar på att leta reda på presenter på nätet, då får man ju ofta på faktura. Hatar att stressa två dagar innan julafton, speciellt nu när vi ska åka 60 mil samma kväll...

• drömbrud

Charlott
    Välkommen in i gemenskapen
    Vi har en lista någontans blandalla sidor där det står när vi ska gifta oss osv. letar upp den sedan.

MsNordqvist
    22, har du inte fått lönen nyss då? Jag får lön den 22 igen jag med, men nu är ju lönen helt färsk (nästan slut)...
    Måste passa på att köpa em medan jag ahr pengar, fast i år så ska jag fira jul med älskligen så det blir gemensamma klappa och jag år fått full frihet at ta ut pengar från hans konto
    Frågan är bara vad ska ajg köpa till hans pappa och mormor och morfar.. Jobbigt..

• Pumpkin

drömbrud: Mina första åtta veckor på det här jobbet var praktik, vilket innebär att om man inte är berättigad till a-kassa (vilket jag inte är/var) så får man 175kr om dagen. I november jobbade jag 8 dagar varav 3 sjukdagar, vilket alltså resulterade i 875kr den här månaden. Inget man klarar sig långt på direkt...

Vi köper ockå gemensamma julklappar, och tur är väl det.

• Maggies

Hjälp, vad ni skriver. Jag måste lägga på ett kol för att hinna med. Har inte hunnit läsa igenom allt än, men snart.

Charlott: Välkommen. Här är frieri/förlovning avklarad, men inget datum satt än. Det kommer nog så småningom.

• Charlott

Vi har egentligen inte planerat så mycket än. Vet att vi kommer att ha ett bröllop med 100-120 gäster. Festplats har vi bokat, och det var tur för sommaren 2008 var nästan fullbokad redan. Sedan rullar väl den övriga planeringen på. Hur långt har ni kommit i planeringen?

• Pumpkin

Charlott: Vart ska ni gifta er och var bor ni?

Dom flesta av oss har nog kommit så långt att vi har ett hum om datum, kyrka, lokal, stil/färg på bröllopet och så, men så vitt jag vet så är det väl ingen som kunnat boka nått än, eller har jag fel brudar?

• Charlott

Jag bor i Vasa, Finland så vi kommer att gifta oss här. Antar att de flesta andra som är här på Bröllopstorget bor i Sverige? Blev tipsad om bröllopstorget av en kamrat som gifte sig förra sommaren.

Roligt att tala med andra som är i samma situation, för mina närmaste vänner här kommer nog inte att gifta på en god tid. :)

• InaHjärtarAdam

Charlott:
    välkommen hit!!! :D

vi har bokat lokal och kyrka! men så hör ju jag inte till dom som ska gifta sej sommaren 2008 heller, utan den 15:e december 2007. men jag hänger här ändå för att det är så roliga människor i den här tråden;)om ca tre veckor är det bara ett år kvar för mig! herregud!

jag har inte fått något officiellt frieri ännu, men jag känner på mig att det är på ingång ganska snart... ringarna är klara och allt!

• Charlott

InaHjärtarAdam:

Tack! och vad spännande för dig att endast ha ett år kvar till bröllopet. Vi funderade också på vinterbröllop, men bestämde oss för sommar. Fast vi hinner ju ändra oss ännu:) Min syster gifte sig på vintern och det var jätte vackert. Det snöade och solen sken. På sommaren är man ju mera beroende av vädret. Tänk om det skulle regna på bröllopsdagen, inte roligt :(

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4