2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
InaHjärtarAdam: Hehe, ja, vi får väl se Sambon verkar riktigt tänd på det här jobbet, så jag ska absolut peppa honom att söka. Sen får vi väl se vad som händer
Hur är det med bostäder och sånt i Södertälje?
MsNordqvist:
Vi har en liten rottweilertjej som heter Stella! Hon är vår lilla bebis.
Ja det är inte lätt när ni inte vet vart ni hamnar. Jag vill egentligen bo i Säro men gubbens jobb gör att vi får stanna i Lerum några år till. Men det gör inget för Lerum är verkligen jätte mysigt.
June20:
Va kul med tygen! Får spana lite åt dig också då, kollar med på tyger till dekorationerna!
MsNordqvist: Särö skulle det va..
Helmborn2B: Jag är supersugen på att skaffa vovve nu, men det känns inte riktigt schysst mot kissarna att tränga in en hund också i vår lilla 2a. Så det får vänta, troligtvis tills vi har hus/radhus
Vart ligger Särö?
MsNordqvist:
Det ligger cirka 2 mil söder om gbg... fantastiskt fint!
Vilken kommun?
MsNordqvist:
ska ni köpa bostad i södertälje så är exakt rätt tidpunkt typ NUU! priserna har gått ner jättemycket, men antagligen är dom påväg uppåt snart igen.
om ni ska hyra så är det inte jättesvårt. vill ni ha en lägenhet men inte är så noga med vart ni hamnar så kan ni få en på en gång. södertälje är för övrigt en väldigt mysig stad! och nära till sthlm, men inte för nära (va 40min med pendeltåg som kostar 20kr).
InaHjärtarAdam: Köpa lägenhet nu är ju inte aktuellt, måste ju se vad som händer med jobbansökning osv först
Vart i Södertälje vill man bo och vart vill man inte bo då?
MsNordqvist:
Kungsbacka kommun har jag för mig..
man vill inte bo i ronna eller hovsjö. där är det slitet och rätt hög kriminalitet om jag förstått det hela rätt. man vill bo där jag bor;) i mariekäll, hehe.. centrum, tjaa. allt är rätt bra förutom just ronna och hovsjö då tydligen. sen kan man bo i södertälje hamn eller i östertälje också som är rätt nära. vill man bo ännu mer lantligt kan man bo i järna som är någon slags antroposofisk liten håla som ligger typ nån mil utanför södertälje. där är det jättemysigt!!