• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • Pumpkin

Helmborn2B: Tjoho, där var det inte gratis att bo!

InaHjärtarAdam: I Mariekäll hittade jag rätt fina lägenheter

• InaHjärtarAdam

MsNordqvist:
    ja det finns en där som ligger precis ovanför oss! en etta på 36½ kvadrat. 495 000 tror jag den kostade. mariekäll är för övrigt ett väldigt mysigt område. och det är nära till stan( alltså där vi bor). tar ca 3 minuter till pendeln och kanske fem innan man är inne i själva stan.

• Pumpkin

InaHjärtarAdam: Så trevligt Just nu kan jag dock bara tänka på hur otrevlig vintern är därnere

• InaHjärtarAdam

MsNordqvist:
    ja det förstås. södertälje lär ha världens sämsta snöröjning...

• Pumpkin

InaHjärtarAdam: Och inte alltför mycket snö misstänker jag - mer slask

• InaHjärtarAdam

MsNordqvist:
    mest is!! det är förjävligt alltså! fast det är det i hela sthlm...

• Pumpkin

InaHjärtarAdam: Ja, det är ju också en sak som oroar mig - så fort det kommer typ 1mm snö så blir det ju världens kaos därnere

• InaHjärtarAdam

MsNordqvist:
    ja det är fan inte klokt. hela stan är helt kaosartad så fort det kommer lite snö... men det märker inte vi riktigt av eftersom vi har gångavstånd till jobb o skola. så vi behöver inte åka pendeltåg eller såntdär.

• Pumpkin

InaHjärtarAdam: Ja, det är helt galet! Fattar inte hur SL kan lyckas förtränga på mindre än ett år att det faktiskt är SNÖ här på vintern och att vintern faktiskt kommer VARJE år

• Snart_FruL

Det tror jag att de förträngt överallt söder om Gävle. Det är precis samma sak i Göteborg. 1 mm snö och alla spårvagnar står still.

Plus att snöröjningen är för bedrövlig. Jag tror att de hoppas på att kunna spara pengar genom att vänta någon dag och se om snön kommer ligga kvar innan de börjar röja.

för mig står det just nu still med bröllopsplaneringen. Vet inte vad jag ska ta itu med härnäst.

Hoppas att alla har det bra!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4