2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
här blåser det som bara den! Ingen vår, förutom att det inte är nån snö.
Sitter och jobbar lite hemma, men kollar hellre in här en stund!
Vår?! Usch, hemska tanke!
Här har det snöat massor tidigare idag
Idag har vi - på sambons initiativ (!) handlat en "finlåda" att ha alla bröllopssaker i - ni vet, provkort och sånt. Dessutom lite bra papper och klistermärken för egna provkort.. Tänkte jag kunde ha det som inspirerande morot för att skriva klart tentan, men det går sådär..
Här är också väldigt fint vårväder.. Klart, ganska varmt och inte en snöflinga så långt ögat når.
Ho ho ho ho!??!?!
hejhej!! sitter och klurar på ingångsmusik till vigseln just nu. vad gör alla ni andra?
Kollar över budget med min älskling!
drömbrud: hur går det med budget för er? var hamnar ni?
Sitter och försöker klura ut ett sätt att få bröllopet billigt men ändå lyxigt. Känns som ett omöjligt projekt!
Ca 30.000 exklusive ringar och bröllopsresa och exklusive småplotter...
Ja ett bröllop är ett dyrt projekt ;)
Vi landar på 25 000 för bara mat och dryck. Sedan tillkommer allt annat som kläder, ringar, blommor och resan. Jag har precis bloggat om den. Håller på att bli galen. Är det någon här inne som känner till Västindien. Jag har läst in mig på alla öar och precis allt som gäller karibien under flera veckors tid, men alltså jag kan banne mig inte bestämma mig för vilken ö som ska bli VÅR ö :D Vilket problem liksom ;)
www.anjasbrollops.blogg.se
Inser nu att vårt bröllop inklusive allt troligtvis kommer att landa någonstans kring 70 000. Hemska tanke! Måste nog se över budgeten riktigt ordentligt. Å andra sidan har vi sagt att det får kosta vad det kosta vill. Det vi inte hinner spara ihop, kommer vi att ta lån på. Sedan ska vi önska oss bidrag till bröllopsresan i bröllopspresent av alla. :)
Hur gör ni?
vår budgetlista:
detta betalar mina föräldrar:
festlokal 1500
klänning ca 1000
buffé ca 10 000
detta betalar adams pappa:
alkohol ca 7000
råvaror till chokladpraliner ca 350
chokladfontän 300
godis ca 200
servetter med våra namn och datum 200
blommor ca 2000
utsmyckning ca 500
ringen 3900
ringkudde 75
kostym ca 2000
hår och smink 1500
bröllopsresan 34 000
frimärken till inbjudan 200
allt detta går på 64 725 kronor varav vi ska betala 45 225
vi önskar oss bidrag till vår bröllopsresa
man kan ju aldrig veta hur mycket vi får men om varje gäst ger 250 kr så landar vi på 20 000
så drar vi av dom 20 000 från vår lista så får vi 25 225 kr kvar att betala och då har vi överstigit vår budget med 225 kronor :D