2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
Försökte dessutom boka kyrka i fredags. Men det verkar som om dom inte kan ta emot bokningar på vår kyrka förrän 11 månader i förväg. Får helt enkelt vänta 6 månader... Är man ute lite tidigt kanske
Anja: Men så skönt! Förstår att det känns som en rejäl lättnad för budgeten
Blivande fru - 2008: Vilken lokal blir det då?
Saltholmens varmbadhus (göteborg). Minns fortfarande första gången jag var där (ca 3 år sedan) och jag tyckte/tycker det var otroligt vackert. Sedan ville min M2B vara vid havet!
Det är dessutom praktiskt för oss att vara där. Dom ordanr allting i kuvert priset utom blommor, tårta och alkohol. Dom sakerna vill vi gärna fixa själva! Dessutom är det nära till spårvagn och buss om gästerna väljer att ta sig hem på det sättet!
Blivande fru: Åh, jag har också kollat på Varmbadhuset men liksom inte fått nått grepp om det än. Ser dock väldigt fint ut. Har du lust att berätta lite mer?
Ah vad skönt att den här tråden alltid är vaken Tycker att det är lite för dött här på BT annars när man har pleneringsnojja och vill fråga om ALLT samtidigt
Blivande fru-2008: Visst är det skönt när det faktiskt ordnar sig till det bästa ibland Jag fick svar idag att vi FÅR hyra lokalen så nu är jag såååå ivrig att börja med allt..
Det gör väl inget om man planerar allt ett år i förväg eller?
Under okt-april finns det möjlighet att hyra lokalen och ordna egen catering. Men under den övriga perioden gäller enbart kuvertpris på 945 kr/person. Rätt dyrt, men inte särskilt mycket dyrare (till och med billigare) än andra lokaler vi har tittat på. I det priset ingår dukning, servering (även i baren senare på kvällen), tre rätters (med stor variation på förrätt, huvudrätt och efterrätt), städning och tillgång till lokalen till 01.00. Efter det kostar det 1500 kr för varje påbörjad timme...
Tror inte jag har glämt något. Men det absolut bästa är att brudskålen, valsen och övrig dans sker ute på bryggan! Nu får vi bara hoppas på vackert och varmt väder
Blivande fru: Låter ju toppen! Tack för informationen, ska absolut hålla den lokalen i åtanke
hej tjejer vad har ni gjort i helgen då?
vi var igår snabbt och gratta en vän som nyligen blivit präst :) vi ska senare fråga henne om hon vill va våran :) det kliar i fingrana skulle vilja ringa redan nu och fråga men vänta har jag lovat blivande att göra . vet ni hur det går till att ta en egen präst och hur man går tillväga med bokning av kyrka med egen präst allt det där
blivandefruandersson08:
Om ni vill ha en annan präst så säger ni bara det vid bokningen. Vi ska ha en präst från ett annat stift och för vår församlings del så var det inga problem.
Helmborn2B aha ok tack :)