• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 4

    Kom igen nu brudar!

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • Snitte- 5/7-2008

    ååh vad pissigt att bilen gått sönder *lider med dig*

    kollade över min budget:
    inbjudan: 500
    vigselprogram 200
    festprogram 500
    placeringsljuslyktor: 800
    tackkort: 500

    klänning sydd,underkjol köpt: 3600
    slöja och tiara: 700
    skor:500
    underkläder mig 700
    underkläder han 200
    frockcoat hyrd 1500
    skor till honom 1000
    tärnkkänningar 3000
    näbbklänningar 0:- ( min sömmerskas barn och hon syr dem)

    brudväska: 300
    örhängen 300

    vigselring ca 5000

    håruppsättning 1500
    makeuo 0 (gör själv är makeupartist )
    manikyr: 450

    blommor till utsmycknin 0: ( företagets blommor :))
    brudbukett2000
    brudbåge 0( företagets)
    bukett till tärnor 1500
    blokorgar brudnäbbar 500

    solist o:- (kompi)

    häst coh vagn 2000

    foto i studio 1000
    foto under dagen 0:- magnus far är fotograf

    tårta 3000
    buffé 15000 inkl förätt
    Dj 0:- kompis

    servetter tryckta 200
    vin till maten 3000
    dekorationer på borden 1000

    Bröllopsnatt på hotell 2000

    resa ca 40000

    annons i tidning 500

    ujujuj är uppe i nära 100 000... men det är så här vi vill ha det :)

  • njoy

    Hej alla! Gud vad ni skriver..
    Har varit och kollat på festplats idag (Måste ju vara ute i god tid ) och vi har hittat ett helt perfekt ställe..Ligger precis vid mälaren med utsikt över vattnet, har samlingslokal för 100 personer, kök och 9 dubbelrum..Allt nyrenverat och jättefint..I ett anex bredvid finns ytterligare 8 rum om man vill hyra det oxå..
    Samlingssalen hade tom fina möbler och stolar så att man slipper fixa stolsöverdrag och har stora fönster som vetter ut mot vattnet
    Det allra bästa är priset..Hela anläggningen kostar 3000 att hyra inklusive rum och allt
    Nu hoppas vi bara att vi får hyra det...

  • MrsNyberg2B

    Vilket bra pris! Verkligen!!

  • gica

    Hej tjejer! Ser att ni diskuterat betalbar osv idag. Vi kommer att ha betalbar till restaurangpriser, tyvärr. Vi kommer vara på en herrgård och äta trerätters där, så vi får ej ha med oss något eget, vare sig mat eller dryck. Dock ingår det ganska mycket dryck i kuvertpriset, brudskål, ett glas vin till förrätt, två glas vin till varmrätt, ett glas dessertvin till desserten och avec till kaffet å tårtan. Vi har nog faktiskt inte tänkt dela ut någon drinkbiljett till första drinken efter middagen men det kanske är snålt? Svårt!!

    Helmborn: Vad trist att er bil har gått sönder! Det är så ledsamt. Vår bil lät väldigt konstigt igår också, så vi tror inte att den går igenom besiktningen. USCH! Man behöver inte sådana obehagliga överaskningar när man sparar till ett bröllop!!

  • gica

    njoy: Det låter som ett superbra pris!! Ska hålla tummarna att ni får lokalen! Och, du.. Det är bra att vara ute i så här god tid. Vi fick stryka vårt första alternativ till festlokla på grund av att de hade semesterstängt vårt datum och vi hade svårt att byta datum, för att prästen inte kunde någon annan dag. Om man vet vad man vill ha och har möjlighet att boka är det bra att vara ute i god tid!!

  • njoy

    gica: Ja festlokaler verkar ha en tendens att vara uppbokade tidigt eller som sagt vara semesterstängda..Det är ju bara SÅ tråkigt när man har hittat något som man vill ha och så är det nån sak som inte funkar..
    På tal om att vara ute i god tid så hade vi tänkt gifta oss i april-maj 08 men jag vill redan börja planera ALLT..Det är så jäkla kul att kolla på bordsdekorationer och ljus och sånt ju

  • gica

    Ja, jag vet.. Det kliar i fingrarna att verkligen sätta igång och planera ALLT! Blombuketter, inbjudningskort mm. MEN jag har lovat mig själv att inte börja titta på klänning osv förrän vi har förlovat oss, när det nu blir! Väntar med spänning, rätt mysigt faktiskt, att ha en spännande överaskning att se fram emot

  • Anja 19 juli 2008

    GLAD...

    Har precis fått reda på att det ÄR tillåtet att ta med egen dricka till det ställe vi valt att ha festen på. YIPPIIEEEE... det förändrar vår budget en hel del ;)

    Så skönt! Nu känns allt perfekt igen, fniss...

    :)

    Någon annan här??

  • Blivande fru - 2008

    Hej!
    Vad skönt att ni fick ta med egen alkohol. Det var en av hållhakarna när vi tittade på möjliga lokaler!
    Nu verkar det som om vi har gjort vårt val och lokalen är bokad. Min M2B har bara sett bilder på lokalen och vi skulle åkt dit igår för att träffa dom, men det blåste för mycket... Fick skjuta upp det till nästa lördag!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4