• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • Anja 19 juli 2008

Norrsken...

Tack för de upplyftande orden ;) Jag hoppades att någon skulle säga just detta, att det är rabatterade priser på dryckerna som ingår i själva festmiddagen. Blev något lättad nu.

Måste ju kolla upp detta när vi bokar lokalen, men jag vågar ju ej boka den förrän vi vet om vi får kyrkan den dagen och det får jag ju inte boka förrän den 19 juli tidigast. Går som på nålar o är livrädd att nån ska hugga antingen kyrkan eller festlokalen. Suck...

Tror ni att man kan preliminärboka festsalen men ändra sig sen beroende på kyrkan?

• Anja 19 juli 2008

Jag veeeeeeeeeeet Norrsken, men du skulle höra min sambo när jag föreslår det. Han slår bakut totalt. På HANS bröllop ska ingen behöva betala för nåt minsann... Till saken hör att hans släkt (fattiga) från Slovakien troligtvis kommer, han har precis lärt känna dem, aldrig träffat dem förrän i våras då de fann varann och de kommer troligtvis få spara ända fram till bröllopet för att ens ha råd att ta sig till Sverige och han avskyr blotta tanken på att de skulle betala något själva på vårt bröllop.

Jag föreslog att vi kan bjuda DEM på drickat men att andra betalar, men då känner de ju samtidigt sig utpekade. Är så slut i huvudet nu så jag kan inte komma på några bra alternativ.

Om vi ändå fick skaffa egen dricka men det går ju ej då detta är ett "fint" ställe och man skriver på kontrakt att DE ska stå för ALLT lixom.

Suck suck och åter suck...

• Pumpkin

Anja: Självklart kan ni preliminärboka festlokalen, det brukar inte vara några problem alls! Många gör så vad jag förstått

Och varför skulle ni inte kunna bjuda bara hans släkt på drickat? Vem skulle få reda på att ni bjuder dom? Det är det ju ingen som behöver veta. Tror knappast att det är nån av dom andra gästerna som står vid bardisken och håller koll på vem som betalar själv och inte...

• Anja 19 juli 2008

Ja, men tror du verkligen att det funkar? Då ska man lixom först förklara för bartendern vilka som är slovakie-släkten *asg* Så förväxlar han dem med andra av våra gäster som kommer från Ryssland, Estland och Polen och Bulgarien *asg*

eller kan man ha någon form av biljetter/kuponger att handla för?

• Pumpkin

Anja: Precis som du själv säger: Gör drinkbiljetter åt dom! Det låter väl som en alldeles utmärkt idé!?

• sajberpillan

anja: kompormissa och ge alla en drinkbiljett och att "släktingarna" får flera så kommer ingen att tänka på det. De övriga kan ju betala själva sen så får både du och den m2b som ni vill?!

• Snitte- 5/7-2008

vi ska ha betalbar men bjuda på första drinken. jätte smart jue att ge dem extra många biljetter det är det ju ingen som kommer bry sig om...

• Anja 19 juli 2008

sajber.pillan

Precis vad jag sa till sambon!! Han är dock så sanslöst motsträvig. Önskar jag fick bestämma allting själv ;)

Jag tvivlar på att jag kommer att få honom att gå med på ens denna kompromiss, men det SKA gå. Det funkar inte att betala all dricka åt alla under hela natten.

Ska med alla medel försöka få honom att inse detta ;)

• Anja 19 juli 2008

ja det där med drinkbiljetter är smart! Ska köra på det med eller mot hans vilja haha...

Tack både Norrsken, Snitte och sajber.pillan för era inlägg. Känns bra att veta att andra tycker det är ok. När sambon går på om hur hemskt det är med betalbar så blir jag helt påverkad och undrar om alla tänker så, fast jag vet att det säkert bara är han och ett fåtal andra människor i världen *asg*

• Snitte- 5/7-2008

ja men säg det att han skulle väl aldrig bjuda dem på en helkväll på krogen om de kom hit... det blir ju så fasligt mycket mänger när det är gratis för alla tänker "gratis är gott" shit alltså det kan ju springa iväg huuuur långt som helst ju. Lycka till med övertalningen!!!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4