2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
drömbrud - Käre värld, vilken tur att ni finns. Jag undrar var jag har parkerat min hjärna idag, detta är inte klokt. TACK!!!
Som Norrsken brukar säga till mig..
"-Det är inte lätt att vara ung och senil"
Hahaha... Jobbar ju med dementa, det lär ju knappast påverka minnet till det bättre - "man blir som man umgås".
Haha, det gör jag med.. När älslingen tycker jag är virrig så säger jag oxå.. "jag blir som jag umgås"
...man har ju iaf nåt att skylla på...
jag ska köpa min klänning nästa vecka!! :D
ska gå och ta mina mått så fort jag har fått mina CSN-pengar. vad tror ni att det kan kosta att ta mått hos en skräddare? eller kostar det kanske ingenting? jag har verkligen ingen aning...
Kosta att ta mått? Nej, det tror inte jag. När jag köpte min balklänning av en sömmerska behövde man ju inte det, men då sydde ju hon å andra sidan hela klänningen, så det ingick väl i priset. Ska han sy din klänning?
MrsNyberg2B :
nej jag ska köpa en kinakopia. men vill att måtten ska bli tagna ordentligt så att det inte blir fel med dom. därför tar jag mått hos en skräddare. eller sömmerska för den delen. jag kommer väl antagligen få gå tillbaka dit sen med klänningen och göra justeringar om jag har otur...
MrsNyberg2B
Ja, visst är buketten fin! Jag är verkligen såld på den. Hade först tänkt mig helt klassisk bukett m djupt mörkröda rosor, sedan slog jag helt över till vita kallor, men samtidigt så ville jag ha färg. Nu blev det lixom en perfekt kombination. Kallor är så vackra!
Hur lång tid tar det ungefär, att få en klänning uppsydd?? Jag ska ju oxå låta sy upp min, men jag har ju 25 kilo att gå ner. Har ju ingen aning om hur många kilon jag verkligen kommer att lyckas gå ner eller hur mina mått kommer vara till sommaren 08. Så när kan jag senast gå till en sömmerska? Vad är normal tid för att sy upp en brudklänning. Vad brukar det kosta, ungefär, att låta sy upp en brudklänning? Är det mycket dyrare än att köpa en färdig?