2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
Vakna nu brudar!
Hej hej brudar!
Får man hänga med i den här tråden?
Jag och min sambo gifter oss troligen sommaren 2008..Har inte satt något datum ännu eftersom vi väntar vårt andra barn i mars Är så svårt att bestämma något specifikt datum ju..Tänkte först bestämma oss för var och hur vi ska ha bröllopet och sen får vi bestämma datum efter det..
Är det någon som ska gifta sig i trakterna runt Västerås/Eskilstuna/Örebro förresten..Jag bor någonstans nästan precis mittemellan dessa städer nämligen
njoy
Hej och välkommen! Klart du ska hänga här i vår underbara tråd
Vad jag vet är det väl ingen annan här som ska gifta sig i dom trakterna? Men jag kan ha fel, även om jag brukar ha bra koll på det mesta enligt tjejerna här
Däremot har jag själv bott i Västerås och det finns ju otroligt många vackra ställen i Västmanland/Sörmland/Närke trakterna
Jag och min sambo har inte heller satt datum, vi har faktiskt inte ens förlovat oss riktigt än, men det är på G. När ringarna sitter där ska vi försöka sätta datum så fort som möjligt Först hade vi tänkt oss ett sommarbröllop, men på senaste tiden har vi pratat om vinterbröllop istället. Nu vet jag inte vart vi står, för jag börjar bli sugen på sommarbröllop igen
Norrsken: Ja visst är det svårt att bestämma sig
Jag tycker att ALLT är svårt faktiskt..Jag vet inte riktigt vad som känns viktigt ännu lixom..hmm..
Ja visst finns det många fina ställen härikring, men vi har bestämt oss för att vi vill ha ett ställe där man får ta med egen mat+dricka och då blir det svårare..Dessutom vill vi gärna ha övernattning inom gångavstånd eftersom vi har många långväga gäster + att jag inte vill ha en bygdegård som ser ut som en jumpasal utan nåt lite mysigare Liiiite kräsen får man allt vara..he he
njoy
Klart man ska vara kräsen! Men jag tycker det finns väldigt många bygdegårdar som är otroligt vackra, det gäller bara att hitta dom
Alltså det här är SKANDAL! Här har man varit vaken sen 5, jobbat i 4 timmar och nyss ätit lunch, och ni andra i tråden (utom njoy) ligger och sover!
Norrsken:
Jag har vart vaken sen halv nio iaf men inte hittat hit förrän nu! Jag vet inte så mycket om priserna på Nääs men jag ska åndå ringa min styvpappa idag så jag kan ju höra med honom om det och de egentliga bokningsreglerna.
Helmborn2B
Det vore ju toppen om du kunde göra det!
Norrsken:
Nu har jag pratat med honom. De skulle tydligen på konferens i helgen och diskutera nästa sommar så han kunde ge mer besked efter det. Men han prel.bokade 23 Augusti till oss, var tydligen det enda datumet som fanns till bröllop den månaden som det såg ut nu men eventuellt kan vi flytta fram det någon vecka efter de tagit besluten i helgen då. Här är man ute i god tid och ändå blir det krångel.. pust pust.. pratade med kyrkan också, de skulle kolla upp datumet och återkomma. Här händer det grejer!
Gaah!
Jag som gifter mig om.. hmm.. 9 månader, vi har inte ens kommit överens om vilken kyrka vi vill ha!!!
Inte heller ngn bra festlokal!!!! ca 50 personer, egen mat, stockholm???
Vi vet bara vilka vi ska anställa för maten
USch!