• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • MrsNyberg2B

Ah - den italienska buffén verkar ju onekligen smaskig!!! Vi ska också ha buffé, men vad, mer exakt, som blir på ska vi bestämma lite senare i vår.. Dock har vi tänkt oss fisk, fågel och vegetariskt... Vi räknar kallt med att alla förätit sig på rött kött under julen, så de blir glada av lite "nyttigare" kött. Sen blir det väl lite olika typer av sallad och pommes till barnen.

Ang. att åka tidigare, så vet jag inte. Jag är lite kluven, sådär, å ena sidan - å andra sidan. Hotellet är ju än värre. Om vi har flyttat till Etuna så kan man ju sova hemma första natten (om man t.ex stannar på festen länge) men om vi inte gör det så blir det ju sambons pojkrum, och det känns ju sådär lagom upphetsande. Det lutar lite, nu när jag läst era inlägg, åt att ta två nätter på nåt hotell. Myyyyyyysigt!!

• Anja 19 juli 2008

Mums med buffé. Det tog mig ett tag att ändra mig för jag var oxå helt inställd på trerätters sittande, men jag ville faktiskt verkligen ha denna buffé och nu känner jag mig verkligen nöjd med mitt val. Älskar småplock. :) Denna buffé går på 340 kr per person och det tycker jag verkligen är helt ok.

Svensköpstupp ? med smak av senap och apelsin
    Kallrökt lax ? med höstäpple
    Norrländska charkuterier ? med lingon och tranbär
    Pasta ? med skaldjur och krondill
    Skogens svampar ? lättsyrade
    Ishavsräkor i vitlök och persilja
    Rotfrukter ? rostade med havtorn och persilja
    Fläskytterfilé ? med örter och vitlök
    Blomkål ? i krämig konsistens med tryffelsmak
    Paj ? med stiltonost och valnötter
    Ankkorv ? med plommon och pistage
    Lammkorv ? med chévre och oliver
    Skaldjursterrin ? med stenbitsrom
    Kalvcarpaccio ? med sardeller och kapris
    Kalla såser
    Grekisk olivolja
    Balsamvinäger
    Hembakat surdegsbröd

Pannacotta med päronsalsa
    Chokladkaka med mandel och mocca

Blir jättehungrig nu, fniss... :)

• Anja 19 juli 2008

Har förresten uppdaterat bloggen IGEN ;) med lite bilder från borgen där vi ska ha festen. Även en bild på möjlig håruppsättning och lite annat :) om nån vill titta.

www.anjasbrollops.blogg.se

• Anja 19 juli 2008

Ja... Just det...

Kyrkan har jag lagt in oxå... Har ju som sagt faktiskt bestämt oss nu. Jag har ju hattat fram och tillbaka mellan två kyrkor och inte kunnat bestämma mig, men det blev kyrkan mitt i stan. Den ligger dold bakom häckar och träd så den syns inte alls. Ärligt talat så hade jag aldrig varit där förr innan jag såg den nu. Jag tycker i ärlighetens namn att den andra kyrkan är vackrare. Är ju en lantligare, mysigare kyrka, medan denna är mer "pampig" eller nåt. Den är väldigt gammal. Tror den är från 1100-talet eller nåt sånt. Så det blir säkert bra. Är nästan irriterande att det inte gick att boka redan. Är livrädd att jag ska virra iväg och ändra mig igen :D *skrattar*

• MrsNyberg2B

Anja - jag gillade den vita kyrkan. Fast det är ju svårt att avgöra bara på bild. Det är ju bra att det inte gick att boka för OM du hittar nån bättre kyrka, så slipper du iaf avboka.. *Positiva klubben*

• Pumpkin

Puh! Här ligger jag i soffan med världens träningsvärk och skriver listor för glatta livet! Finns en hel del vackert i Göteborg märker jag, usch så sugen jag börjar bli på sommarbröllop igen Och buffé! Oj oj, så det snurrar i huvudet på mig

Börjar känna att jag borde sluta tänka på Göteborg ett tag. Tänk om han inte får tjänsten, då har jag tagit ut massa i förskott. Men jag kan liksom inte hjälpa det, jag VILL flytta! Framförallt för att testa på nånting nytt och för att slippa mitt nuvarande jobb. I hate it!

• MrsNyberg2B

...förresten, jag glömde, jag gillade bilden på buketten. Någon liknande vill jag ha. Du har inte bilden så att du kan maila den? (alltså, om du skulle vilja)

• MrsNyberg2B

~Norrsken~ - Om du tar det i början av våren eller början av hösten, så kan du få vilket som, och det blir som ett lotteri.. Spännande som bara attan!

• Pumpkin

MrsNyberg2B
    Haha, där sa du nått

• drömbrud

MrsNyberg2B
    Det är ju bara att högerklicka på ilden och sen spara?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4