• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • Anja 19 juli 2008

Oj, jaha, då kanske middagen får bli lite senare då. Vi är 80 personer, men jag tänker att folk måste vara rejält hungriga när de kommer till festen. Då har de ju ändå varit på plats från 14.30 ungefär och även om de ätit precis innan de stack hemifrån så blir det ju 4,5 timme utan mat om man ska äta först kl.18. En väninna till mig sa just till mig -ha INTE maten för sent, det är hemskt att gå på bröllop där maten serveras när alla är vrålhungriga. ;) Hon hade varit med om just detta ett par gånger. Folk blir lixom hängiga och disträ och man njuter lixom inte av det som händer utan undrar bara var maten blir av. :D

Men men... 17.30 dårå... Då har vi minglat i en timme minst... Räknar ju med att vigseln är över vid 16 (eller tar det längre tid än en timme?). Fotografering ska vi innan vigseln, så det är bara att gå till festlokalen direkt, tar fem minuter.

Och jag MÅÅÅSTE bara tillägga en sak :) Jag har alltså INGET emot korv med bröd, men det känns som nåt man äter så ofta i vanliga fall... ville nog ha nåt mer, hmmm, roligt, speciellt typ... Har så svårt att se folk äta korv m bröd i en enorm balsal typ, hehe... men det går säkert :D

Så jag menade ju absolut inte att förolämpa någon som valt just korv m bröd. Vet att det är jättevanligt. Men jag tror inte ens att den här restaurangen som ordnar vår mat gör korv m bröd ;) och man får ju inte ta med nåt eget, varken mat eller dricka utan i avtalet ingår att DE ska stå för mat o dryck.

Jaja, det får bli vad det blir... Ska kolla deras alternativ lite närmre...

Tack för åsikter om middagstiden, bra att tänka på, får nog ändra lite på tiden där.

• Anja 19 juli 2008

Fasen oxå nu blev jag ju sugen på korv m bröd...

Röd pölse m bröd, kethcup, senap o rostad lök... Hmmm hinner jag ner t stan innan jag ska hämta barnen ;)

hehe

• Pumpkin

Anja74
    Vi (jag) tog inte illa upp alls vad gällde korven. Alla kan ju inte tycka lika i allt, tänk så tråkigt det skulle bli!

17.30 låter lagom för middag tycker jag, skulle absolut inte ha den tidigare. Vi tänker ju ha fördrink och lite snittar, så det får funkar som bukfylla tills middagen severas

• InaHjärtarAdam

jag tog inte heller illa upp vad gäller korven.
    personligen hatar jag korv och äter det aldrig om jag inte är jättefull eller svälter... men om folk vill äta korv på mitt bröllop efter att jag och adam har lämnat festen så får dom äta det:)

• Anja 19 juli 2008

:) Helt rätt, alla kan ju inte tycka lika!

Nu blev jag påmind om en annan sak som jag tänkt fråga. Kommer ni att lämna bröllopsfesten tidigare än gästerna???

jag känner att jag verkligen inte vill det. Jag vill få njuta in i det sista, vill inte missa någonting. Vi ska ta in på hotell dagen EFTER bröllopet, sova hela förmiddagen, äta underbar middag på kvällen och njuta en HEL kväll av att få bo på lyxigt hotell och njuta av varandra. Så jag riktar in mig på natten efter som vår "egentliga" bröllopsnatt.

Hmm det är kanske knasigt, vet att traditionen säger att man ska lämna festen men jag vill verkligen få vara med våra vänner och familj och njuta och dela med dem och ha riktigt roligt. På slutet är troligtvis inte alla kvar utan bara de närmsta så då blir det ju extra mysigt och personligt.

Jag har resten av livet med Daniel sen :)

Varför ska brudparet lämna festen tidigare? Alltså förr var det väl för att man skulle ha sex för första gången tillsammans o inte kunde bärga sig från att komma där ifrån ;)

Men varför är det så fortfarande? Fyller det någon funktion, annat än tradition? Någon som vet?

:)

• Pumpkin

Anja74
    Det fyller nog ingen funktion, annat än att brudparet vill njuta av det (oftast) flådiga hotellrum man bokat för bröllopsnatten

• Anja 19 juli 2008

Aha men dåså, hehe...

Då kan jag lugnt boka natten efter och njuta av både fest och ett helt dygn på hotell ;)

Vi blev lite småsnåla när vi insåg att man lixom inte ens kommer vara på hotellrummet halva natten ifall man tar själva bröllopsnatten. Man hade ju kunnat ta hela helgen på hotell visserligen men vi kommer bli skinnade på själva bröllopet ;) så det har vi inte råd med *asg*

• Pumpkin

Anja74
    Vi kommer nog boka 2 nätter på hotell, bröllopsnatten och natten efter. Om vi nu inte åker på nån minibröllopssemester, då ska vi ju försöka åka dagen efter bröllopet

• Anja 19 juli 2008

Härligt...

Vi känner nog att en natt på hotell räcker (ekonomitänk alltså, annars hade man ju gärna tagit en vecka ;) )

Vi ska ju åka på bröllopsresa t västindien i december sen är det tänkt så vi spar på krutet tills dess... Alltså jag längtar såååå. Vet knappt vilket jag längtar mest efter, bröllopet eller bröllopsresan :D

Näää så kan jag ju inte säga, allt ihop hänger ju ändå ihop i en enda härlig helhet. En mkt romantisk sådan :)

• Anja 19 juli 2008

En annan grej förresten...

Jag ringde till kyrkan vi vill boka idag men man får högst boka ett år i förväg, så jag får ligga på luren tidigt på morgonen den 19 juli i år. Känns ju rätt så läskigt att vänta så länge, fast å andra sidan så kan ju ingen annan boka den dagen innan heller, så om jag bara ser till att vara FÖRST så är det lugnt.

Är det likadant på andra ställen?? Här är det tydligen så i alla kyrkor. :(

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4