• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • InaHjärtarAdam

MrsNyberg2B :

jag går en vårdutbildning, så jobb som undersköterska/vårdare/personlig assistent. helst vill jag jobba med barn med speciella behov eller vuxna med utvecklingsstörningar. (drömmen är att få jobba som undersköterska på BB eller nåt i den stilen men det tror jag inte kommer gå eftersom dom så gott som aldrig anställer en nyutexaminerad ung undersköterska.)

• Pumpkin

blivandefruandersson08
    Jag har stenkoll på tråden, lovar att starta en ny när det är dags

Ina
    Sök på google eller liknande, det brukar min M2B göra när han ska skriva en riktig kick-ass-ansökan. Finns hur mycket som helst!

MrsNyberg2B
    Jo, nog undrar man allt... 1 månad = 400 dagar?!

• MrsNyberg2B

Ina - jaha.. Jag jobbar ju inom äldreomsorgen och där saknas det ju alltid folk.. Fast jag kan tänka att om jag var utbildad så vore det inte det första stället jag sökte till, dock, det ger ju erfarenhet och är iaf bättre än ingenting.. Om du bara ska spontansöka, så kan du ju helt enkelt ringa, det gjorde jag, och nu har jag ofta lite längre vik på det stället (jag får ju inga fasta tjänster och hamnar långt ner på listan för långvik eftersom jag saknar utbildning). Ringa eller maila är väl bra alternativ, då har man ju iaf fått en kontakt även om de inte har något just då, så att de har en liten aning om vem man är om det går ut ett jobb.

• Maggies

blivandefruandersson08: Jag hänger inte heller med stundtals.

~Norrsken~: Okej, låter ju helbra. Hoppas att du hittar nåt som passar om ni ska flytta!

MrsNyberg2B: Aha, det lät intressant.

• Pumpkin

Lucy_
    Har faktiskt hittat ett som assistent på SVT som jag verkligen skulle vilja ha, ska söka det men tvivlar på att jag får det.

• MrsNyberg2B

Lucy - det är intressant som attan! Just nu håller jag på med en kurs om ben, mer specifikt människoben - det är jätteroligt! Annars är jag allra mest förtjust i gravar, gravläggningar och ceremonier kring begravningar. Det jobbiga är att man aldrig får svar sådär.. Man bara antar och gissar, men det kan ju vara lite charmigt också - ingen kan säga att man har fel..

• Maggies

~Norrsken~: Jaså, lät ju lite häftigt!

• Maggies

MrsNyberg2B: Kul att du har hittat nåt du verkligen gillar! Ja, precis, man har aldrig fel då.

• Pumpkin

Lucy_
    Ja, jag tyckte också det lät lite häftigt Ska söka det i alla fall, det värsta som kan hända är att jag får ett nej

• MrsNyberg2B

...och man får ännu färre jobb om man inte söker något...

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4