2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
Jag vill också testa att göra inbjudningar. Har en del förslag i huvudet, men antagligen blir de inte likadana på riktigt. Måste prova.
Anja74: Härligt att examen är så nära!
~Norrsken~: Har du kollat vad för slags jobb det finns där nere?
MrsNyberg2B: Vad pluggar du?
Lucy_
Jo, dels har jag först suttit och kollat igenom alla jobb på AMS i Göteborg, Mölndal och Partille och lagt in intressanta länkar i ett dokument. Sen har jag skapat en bevakning efter det så att varje dag får jag mail om nya jobbannonser i dom orterna
Blivande fru - 2008 välkommen .
oj tjejer hinner inte med nu ju ;) skriver lika snabbt som syperman springer :D
vart jätte fint med det att dela in alla i månader i denna tråd :)
blivandefruandersson08
Kul att du gillade listan!
Och ja, här måste man hänga med för att hänga med
den 19 tar tråden slut dax starta ny då
ser att ni pratar om jobbansökan! jag måste också börja söka jobb nu. men har faktiskt aldrig sökt innan, hur gör man? vad skriver man osv.. nån som har en bra mall nånstans som dom vill skicka till mej?! :D
InaHjärtarAdam jag har hema någonstans med vet inte vart ;)
ska meed söka nytt jobb trivs inte 100% på mitt nuvarande
Lucy_ - Jag läser arkeologi just nu, planen är en magister med arkeologi som huvudämne. Eftersom det är grymt svårt med jobb, planerar jag att läsa något ämne som ligger lite mer åt det naturvetenskapliga hållet, exempelvis geologi eller kulturgeografi. Jag har annars redan läst historia och litteraturvetenskap, så att jag skulle kunna ta ut en examen efter D-uppsatsen, men det är ju ämnen som inte är helt ovanligt i kulturvetarbranschen... Ett annat ämne som jag också är lite inne på att läsa är kriminologi, det finns ju arkeologer även inom polisen, så det kan ju vara en väg att gå... Man får väl se, först ska jag skriva C-uppsatsen nu under våren, och sen är tanken att jag tar D lagom till bröllopsplanerna sätter igång - ska bli spännande att se hur det blir.. Det beror på möjligheten att läsa på distans, just nu vet jag inte det.
Det känns onekligen skönt att veta att man har ett år på sig, och när jag nu har funderat här, så inser jag att det egentligen vore dumt av mig att inte börja med allting redan nu, tänk bara hur mycket annat jag ska hinna med sen...
Tänk vad man önskar att Familjelivsfunktionerna med framför allt galleriet ska kopiera sig hit - speciellt när alla grejer börjar ta form!! Läste om det lite längre bak i tråden, och det är ju inte utan att man undrar hur lång en månad är, egentligen......???
Ina - en bra sak, som min mamma alltid trycker på (hon läser jobbansökningar), är att man ska uttrycka sig korrekt och att man inte ska skriva mer än 1 sida, mer än gärna mindre! En halv kan räcka.. Om du tittar på lite olika ansökningar och mallar, så kan du säkert få till en som passar dig. Har också fått veta att man ska börja med att tala om varför man söker jobbet och varför just DU ska få jobbet... Alltså, fånga intresset hos den som läser det. Vad är det för jobb du ska söka?