2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
MrsNyberg2B
Helt sant!
Ska ni ha vickning? Isåfall hur dags ungefär? Jag hade tänkt mig bröllopsmiddagen vid 17 ungefär, vi gifter oss vid 15 (det kanske blir för tight)??? men jag tänker mig att man är i festsalen vid 16.30 o så lite mingel o välkomstdrink å så middag 17. Sen brukar man väl ha tårtan lite senare kanske vid 19.30 eller nåt??? Hjälp mig, jag har noll koll.
när isåfall ska man ha nattamat?? och vad. Ge mig tips på god nattamat? Inte korv m bröd, det känns för mkt barnkalas för mig, fniss...
kramar
Anja
även om det förvisso är väldigt gott ;)
Anja74
Troligtvis kommer vi ha vickning och då blir det *tamdadadam* KORV med BRÖD! Tycker det är störtskön och superbra vickning, typ alla tycker om det och det brukar vara mycket uppskattat
Middag kl. 17 är ganska tidigt faktiskt, har nog aldrig varit på bröllop med middag så tidigt. Brukar vara vid 18 snarare... Tänk oxå på att ni kanske är vid lokalen 16.30, men folk vill gärna mingla, dricka lite fördrink och "catch up" med folk dom inte träffat på länge. Kan bli svårt att få alla organiserade på en halvtimme. Men det är vad JAG TROR Vi ska dessutom ha en tipspromenad mellan vigsel och middag, det ordnade jag på min morbrors bröllop och det var mycket uppskattat av alla gästerna
om vi ska ha vickning så blir det nog korv med bröd eller typ ostbricka eller nått lättare. men jag är inne på att lägga middagen vid halv sju och tårtan vid typ nio-tio nånting (och kanske ännu senare beroende på hur länge bandet vill spela). behövs nattamat då tro?
Ina
Det beror ju på hur länge ni vill svänga era lurviga
jag o adam ska inte svänga mer på de lurviga efter tolv för då ska vi iväg till hotellet. men jag har noll aning om hur länge resten av folket har tänkt festa...
äh, det får min mamma sköta, hon är ju så bra på att tycka och fixa!
Ina
Ja, dumpa det på mamsen - då blir hon glad
jag ska ringa henne på en gång faktiskt och fråga!
hon har dessutom ringt runt till olika cateringfirmor och förhandlat lite. ska fråga om det med!
Nattamat är ju ett måste, speciellt om vi ska hålla på till 03 (så länge som vi minst kan ha lokalen). Gissar på att det i så fall blir körv!