• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • MrsNyberg2B

Mhm, mhm... Ja... Våra gäster är ju inte så många, och bara familj och nära vänner, så egentligen kanske det räcker med att man talar om det i god tid (alltså som typ i sommar) för de som inte redan vet, och så kan man skicka ut inbjudningarna sen.. De flesta pratar man ju ändå med lite då och då.. *tänkerbudget*

• Pumpkin

MrsNyberg2B
    Så kan man också göra

• MrsNyberg2B

Ey! Brudar - en helt annan fråga: Hur framhäver man sin förmåga att samarbeta, behålla lugnet och att man är fylld till bredden av tålamod i en eller ett par meningar???? Det blir bara konstigt när jag skriver tycker jag...

• Pumpkin

"Jag är en stresstålig människa som sällan tappar tålamodet. Dessutom har jag lätt för att samarbeta och komma bra överens med mina kollegor."

Eller nått i den stilen?

• Pumpkin

Har en ansökan hemma som jag brukar använda som bas och där tycker jag att jag uttryckt mig väldigt bra, men det kommer jag inte ihåg nu

• MrsNyberg2B

Tack, tack för hjälpen!!!!!! Nu tycker jag att jag har kommit på en bra formulering.. Har också en mall, eller, sådär.. Man har en man lixom lutar sig på och ändrar och pillar så det passar jobbet...

• Pumpkin

Precis! Egentligen är det samma men man anpassar den Har faktiskt snott en ansökan av min morbror för att den var så bra

• Pumpkin

Förresten måste nog jag också börja söka jobb nu då, om vi ska flytta menar jag.

• MrsNyberg2B

Absolut - det måste du nog!
    Vi är ju också lite i flyttartagen, men det beror ju främst på om sambon får jobb eller ej (känns igen... :-P). Han hittade två lärarjobb igår, så det är ju bra! Eftersom jag själv pluggar, så söker jag i första hand extrajobb, men det är ju svårt att göra i en ny stad, om man inte ens vet att man ska flytta dit.... Å andra sidan, tänker jag, så kan man ju alltid tacka nej för att sambon ännu inte hittat nåt - dock aningen trist om det råkar bli ett jobb ledigt helt plötsligt. Fast då får man hoppas att de lyckligt tackar en för att man ändrade sig!!!

• Pumpkin

Ja, så där tänker jag också. Lika bra att söka så att man har nått om det nu blir flytt. Blir det inte det får jag helt enkelt tacka nej, svårare än så är det inte Har en hel lista på platsannonser jag ska söka, om jag orkar ska jag nog sätta mig ikväll och skicka in lite, sambon ska nämlingen på hockey ikväll så jag får vara ensam med mina tankar

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4