2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
Som sagt, helt ny. Det skulle stå 2008!
Välkommen - Blivande fru - 2008! Vi börjar bli riktigt många här nu ju!
Vår planering har kommit till datum (2/8-08), kyrka och tid. Lokalen och maten är också fixad - just nu väntar jag på grejer från panduro, när de anländer ska jag börja göra inbjudningskorten!
Och jag som också trodde att jag ute tidigt i planeringen.. haha! Här är man ju snarare sen.. *ler*
Nä, som sagt - dags att kila vidare!
Kram / A
Dags att ta tag i planeringen med andra ord. Kanske är lika bra att göra så mycket som möjligt så tidigt man bara kan!
Känns lite overkligt med tanke på att det inte ens gått 3 veckor sedan förlovningen!
Nu har jag hittat en kjol jag gillar... Jag har ju en sömmerska i bekantskapskretsen, hon är helt fantastisk. Så jag ska lixom sätta samman min klänning, fniss...
Har en överdel jag gillar och en underdel jag gillar. Kolla inlägget i min bröllopsblogg. Det är inte första inlägget utan en bit ner...
anjasbrollops.blogg.se/
Oj, nu postar jag ett inlägg som jag började skriva för en timme sen ungefär. Det lär väl hamna helt fel nu ;)
Men usch, ja vilken djungel av helt oerhört vackra klänningar det finns!
angelica79
Ang. inbjudningarna. Varför inte skicka "save-the-date"-kort i typ december istället och sen komma ut med inbjudningskorten i typ mars/april? Jag funderar på att göra så... Fast det beror ju på vilket datum vi slutligen bestämmer oss för
Blivande fru - 2008
Välkommen! Tråden växer så det knakar här, och det är ju jättekul för oss som har hängt här i ensamheten (nåja...
) i över ett år. Nu är vi inte så galna längre
Jag och min sambo har inte bokat nånting än eftersom vi inte lyckats bestämma oss för vinter- eller sommarbröllop än. Först var det sommarbröllop, sen blev det vinterbröllop. Och nu... ja, nu vet vi helt enkelt inte
Förlovning däremot lär ske här i janurari/februari nånting. Jag ligger som du kanske då förstår steget före
Vart bor ni och vart ska ni gifta er?
Vidalila
Jo, nog är det mycket pengar alltid Men jag vill inte nöja mig med halvdant, jag vill vara så nöjd jag bara kan bli på min bröllopsdag!
Angelica79
Hej, vad kul :)
Vi har inte helt och hållet bestämt kyrka, men jag lutar väldigt mycket åt att jag vill gifta mig i Hardeberga kyrka. Titta på den här:
www.svenskakyrkan.se/sodra-sandby/imganfyhrdbg/bildspelhrdbrg.html
Men min sambo tycker att vi ska tänka på att det är enklare att gifta sig mitt i stan då vi ska ha bröllopsfesten och middagen i en av af-borgens festsalar, så det vore gångavstånd och lättare för dem som kommer långt ifrån och de som inte har bil.
Isåfall har vi tänkt kolla in Klosterkyrkan lite närmre, du vet den bakom stationen, men jag vet inte. Just nu känner jag verkligen att jag vill gifta mig i just Hardeberga. Men men...
Det är ju lite tid kvar att tänka på. Vad jag har förstått så vill de flesta kyrkor inte boka in mer än ett år i förväg så det ger oss ett halvår. Ska dock ringa och kolla upp det för säkerhets skull för man vill ju INTE gå miste om den kyrka man vill ha.
:)
Detta låter säkert helt horribelt men vad gör man om man vill bjuda en vän, men denne har en partner som alla avskyr, en partner som alltid gör allt för att förpesta fester o tillställningar genom att vara sur, otrevlig och spydig. En som demonstrativt ser till att denne åker hem när han har som roligast osv.
kan man på nåt sätt kringå vett och ettikett och INTE bjuda denna tjej. Alltså det ÄR inte som jag hittar på. Hon är fruktansvärd och går inte att föra en normal konversation med. Vet inte ens vilket bord jag skulle sätta henne vid eller vilken stackare som skulle få henne till bordsdam. hennes partner som är min sambos bäste vän, ska sitta vid vårt bord, lixom min bästa väninna. (vi har en dukning med många runda bord, åtta personer vid varje) så jag tänker INTE placera henne vid hennes sambo. (han måste ju oxå få ha trevligt ;) )
Så vad f..n gör man????
Norrsken
Tack snälla för tipset om save-the-date kort. Du har räddat min nattsömn! Jag hade tänkt mig nåt liknande men visste inte ens att det fanns nåt som hette så och vågade därför inte riktigt tänka tanken fullt ut.
Då blir det save-the-date-kort i december och inbjudningskort i mars/april. Perfekt!!! Åh så glad jag är att jag hittat hit... Vilken kunskap ni besitter :D
Anja74
Det är bara kul att ha kommit med ett förslag som du verkligen gillar
Det är ju det vi är till för, tillsammans löser vi alla möjliga olika problem här i tråden. Visst är det underbart!?
Vad gäller er väns flickvän - är det ett par ni ofta brukar umgås med tillsammans? Och hur ser er övriga gästlista ut, alltså hur långt ut i släkten/bekantskapskretsen sträcker den sig?
Puh, har varit och tränat Afropowerdance i en timme och jag är verkligen HELT slut. Orkar fan inte röra mig en millimeter från soffan resten av kvällen