2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
www.niklasskraddare.se/hur.asp
tar nog några månader.. Beroend på vilken perios som klänningen ska sys och hur omständig den är..
men du kanju maila och fråga
Hej tjejer! Jag har inte kunnat titta in på ett tag eftersom vi har flyttat och inte har fått internet ännu, men nu är jag hemma hos svärföräldrarna eftersom min fästman tar examen på fredag :D
Jag får se till att läsa igenom allt ni har skrivit sen, men jag ville bara titta in och säga att jag lever, även om jag nog inte kommer att hänga här så mycket innan vårt bredband blir inkopplat...
(Föresten, lägenheten är superfin :D)
Brud 2008: Så roligt att lägenheten är fin! Får hoppas att internet kommer snart så du inte missar så mycket här.
Idag har jag pluggat och jobbat - inser nu att jag missat så mycket härinne.. Det gäller alltså att i fortsättningen prioritera..
Roligt att det hela tiden kommer nya!
Anja - den första bilden på kallorna var nästan bättre i färgtema än den senare (fast det var ju hemskt snyggt båda två!) Gick förbi blomsteraffären på vägen hem och funderade på om man skulle gå in och köpa lite kallor bara för att testa lit.. Kanske man kan ta med nån slags vintrigt kristalligt i, som de säljer ut nu efter julen...
Sååå nu var lokal och kyrka bokat!!! Den 23 Augusti kl 15 blir vi man och fru! Känns så skönt att slippa oroa oss över att våra ställen ska bli tagna.
InaHjärtarAdam:
Ska ni gifta er i lerumsområdet eller? Delikatessen har så himla god mat, bra val. Vi har ännu inte bestämt vilken cateringfirma vi ska ha men nu är iaf det viktigaste bokat!
hurrni tjejer.. Har skrivit en iten budjet...
Men behöver er hjälp.. Där jag inte har skrivit ngt pris så vet jag inte vart man ska hitta saken.. Och sen om jag glömt ngt.. Om man bortser från bröllopsresan...
TRYCKSAKER: www.spira-designkort.com "av längtan till dig"
Inbjudningskort klassisk 22 á 19:-
Tackkort 22 á 15:-
Vigselprogram 45 á 17:-
+porto+foton till inbjudningskort
KLÄDER:
Bröllopsklänning 1koo 1200:-
Skor 300:-
Underkläder ?:-
Frockcoathyra ?:-
BLOMMOR:
Brudbukett (enkel) 500:-
Corsage 2 á 150:-
Bordsdekor 1000:-
LJUS:
Dekor till kyrka samt festlokal 1000:-
FOTOGRAF:
?:-
FRISÖR:
Uppsättning 1500:-
FESTLOKAL:
Citykyrkans festlokaler inkl porslin (känner ägaren och får antagligen rabatt) :-
KYRKA:
Adolf Fredrik församling www.adolffredrik.nu/panorama/fullscreen.htm 0:-
MAT: www.arbhage.d.se
3 rätters meny 1.
45 kuvert á 210:- =9450:-
Dryck (cider, cola,loka etc.) = 1000:-
SMYCKEN:
Vigselring 15.000:-
Morgongåva
Pärlörhängen 0:-
Pärlarmband 0:-
Pärlhalsband 0:-
drömbrud: Här är man minsann duktig ser jag! Ska se om jag kan hjälpa till att komplettera lite. Underkläder kanske går på en 400-500 kr, örhängen 150 kr, armband 150 kr, halsband 200 kr... Allt beror ju förstås på var man köper sakerna.
drömbrud: En lite nyfikenhets-fråga, vad ska du ha för blommor i buketten? Och vad är det för vigselring? Är det den med ett hjärta av stenar som du länkade till här en gång?
Lucy! tack!
Om jag inte kan låna de smyckena ska jag köpa.. Det kan ju inte vara dyrare än va du sa.. Det behöver ju inte direkt vara äkta pärlor
Ringen är inte den som jag visat.. har hittat en som jagverkligen vill ha! (min kile har sagt till mig att jag inte ska titta mer på ringar fall ja ändrar mig.. igen.. hehe)
Den heter "front" och kan ses på www.handsweden.com under prudukterna.. Klicka tills du ser namnet elina/name/line/FRONT
Front är den längstfram av dem.. Fast jag vill inte ha en rödbrilliant utan endast diamanter...