2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
För dem som är i GBG kan man ju ev hyra spårvagn också om det så skulle vara att allt är inom spårnätet.
Kanske det tom är billigare att hyra en västtrafiks buss (som förhoppningsvis är ren o inte har tuggumi överallt) än en "turistbuss".
Bara nåt ja kom o tänka på....vet ej vad det kan kosta...
Det hade ju varit kul att hyra en spårvagn, speciellt om man har gäster som kommer "utifrån". Synd att vi inte ska ha bröllopet här i göteborg :)
*pling pling* typ ;)
Anledningen till varför vi vill hyra buss, är för att vi är osäkra på om gästerna hittar till Malins skafferi. Det är ju en bit att gå i från Nya Varvets hållplats.
Men jag kommer kolla både vad de tar hos Västtrafik och andra bussbolag här i stan.
Sen har vi funderingar på andra resor... framförallt bröllopsresor.
Vi har ruggiga problem med att komma på vart vi ska åka... Vi vill gärna åka någonstans, men jag vet ärligt talat inte om det finns någonstans som skulle passa oss... antar att vi måste vara väldigt tråkiga människor för
1, Min sambo är den ende av oss som har körkort, men han vill inte ägna en semester åt att köra bil.
2, Ingen av oss gillar sol och bad och jag klarar inte av värme. Sommaren som gick var en plåga för mig.
3, Vi är inte friluftsmänniskor eller gillar äventyr.
4, Vi är dåliga på att komma på saker på egen hand, så helst bör det finnas någon typ av färdiga aktiviteter. Annars kommer det sluta som vår Pragsemester, vi gick bara runt på stan hela semestern. Vi gillar inte ens att shoppa.
5, Vi vill gärna hitta nåt som passar oss utanför Europas gränser...
och vi har bara en budget på 20000-25000.
Eh, någon som spontant kommer på nåt.... suck
Det blir ju lite svårt med budgeten om ni ska åka utanför Europa där det inte är varmt...? Det finns ju tema resor, typ vin och mat relaterade eller nåt..? Vet inte vilka bolag som arrangerar, men det kan du ju söka upp. (typ vinprovning i Frankrike eller en culinarisk resa i Spanien..)Åker ni inte skidor? Jag har vänner som tänker åka till Alperna på bröllopsresa! Annars är det säkert häftigt att åka till Island oach bada i källorna! NÅgra tips iaf..
Som Längtar.. sa, Vin/mat-resa i typ Italien, Frankrike eller Spanien kanske kunde vara nått för er? Eller Island, där finns ju mycket att se och göra. Kan nog bli svårt att ta sig utanför Europa två personer om ni vill ha färdigplanerade aktiviteter...
Snart_FruL:
jaa, att ni inte tar o åker till island!
min mamma var där för ett par år sen med sitt jobb och hela deras resa var sådär upplagd så att dom hade aktiviteter varje dag. dom red islandshäst, badade i dom varma källorna, fick några slags spabehandlingar, kollade på dom där gejsrarna och allt det där och så fick dom någon stadsrundtur också. jag tror att deras resa kostade ca 5000 per person med flyg, hotell och vissa av utflykterna betalade. andra fick dom betala själva. då stannade dom i fem dagar.
hon var inte så pigg på island innan (tyckte det verkade kallt och så ville hon egentligen inte rida islanshäst eftersom hon var rädd för hästar), men nu är hon helt såld på det landet!!
kan ju vara värt att kolla upp för er?
annars kanske en resa till kina kan vara något? där finns ju massor att se och uppleva.
Vi får helt enkelt tänka på saken... eller se om vi kan spara in på nåt så vi får mer pengar över att resa för.
Felet med att jobba eftermiddag och kväll, är, att man inte riktigt hinner med i tråden... Ytterligare ett tecken på att jag borde få ett nytt jobb
Resa - Vi tänker nog inte åka direkt efteråt utan ta det lite senare (min sambo är lärare, och han har ju inte fått sommarlov i maj), fast vart har jag inte en aning om. Det spelar inte så stor roll, egentligen, bara vi kommer bort ett tag..
Det där med transport funderar jag också på, det är ju, om inte annat praktiskt att transportera hela gästgänget till festlokalen, speciellt om det är en bit emellan. Fast om många är långväga, eller om lokalen inte ligger centralt eller nära bomöjligheter, så måste ju de som ska bo någonstans ta sig dit senare, och väljer ändå att ta bilen... Nu har ju vi iofs inte kommit fram till någon lokal än, men troligtvis så kommer det krävas någon form av transport... Å andra sidan igen, alla tar väl sig dit på något sätt (vi ska vara vid M2bs lantställe, så det går inte precis buss), så kanske det egentligen inte blir så mycket problem...
Andra roligheter - finns massa bra grejer att botanisera ibland nu, eftersom vi ska ha vitt,guld och mörkröd är det ju fullt med grejer överallt i alla affärer som har någonting som kan pysslas med.. (och nästa jul är det ju nästan försent att börja pyssla med alla korten, så det är lika bra att bunkra redan nu - för att inte tala om när de rear ut allting EFTER jul!!) Har nu, i huvudet, en klar bild av hur de kan komma att se ut... Fiiiiiiiint!
Snart_FruL
Hade helt glömt ni skulle vara i GBG! men ni skulle vara i kyrkan väl? Hade ni valt Brigittas? då borde det väl inte vara så dyrt för visa att ta taxi runt på 5min från kapellet till Malin....men lite krångligt med att hitta själv med bil...ialf för dem som inte är från stan.
Vet det e lite pyssligt att hitta runt där borta vid bron samt på den sidan av byggnaderna där borta. Det e inte ofta man åker dit liksom om man inte ska hänga vid rödesten o omkring.
Jag håller med dem andra att ni borde nog testa Island pga det e annorlunda, inte stekvarmt samt lite spa grejer där också. SJälv hade jag inte sagt nej till vaken varmbad el hästtur!
Om man ska vara "lite tråkig" pga kort distans så är Danmark säkert helnajs med behöver ju inte göra det "klasiska" med shoppingtur hela tiden. Dte finns massor av historiska saker och jag kan tänka mig dem har massa spa grejer med tex algebädd/bad mm. :D Ni får ialf riktigt god mat där ;)