• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • Helmborn2B

Ja vad ska man göra, kuvertpriset ligger på 1500 kr på vårt ställe också.. och vi kommer ha ca 75 gäster.. så det blir ju väldigt mycket pengar. i och för sig ingår en del i det priset, tex en del blomsterarrangemang osv men ändå. på ett sätt kan jag vara beredd att betala summan det handlar om men samtidigt tvekar man om det verkligen är värt det. (även om det är en av ens livs viktigaste dagar) funderar på att prel.boka stället men fortsätta kolla runt.. kan man med att göra så tro?!

• Helmborn2B

MsNordqvist: Va fin er sida var förresten, jätte söt verkligen!

• MrsNyberg2B

Det är klart du kan prel. boka. Det tycker iaf jag... Bättre det, än att du inte gör det och sen hinner lokalen bli uppbokad och du blir helt utan.. (om det skulle visa sig att du inte hittar någon annan som är lika bra (bättre)) Då vet ni ju vad ni kan räkna med som övre tak, när det gäller kostnaden, blir det billigare så gör det ju ingenting..

• MrsNyberg2B

En fråga: Hur lång tror ni egentligen att ingångs- respektive utgångsmusiken bör vara? I tid alltså, på ett ungefär? Har ni några idéer? Ska ni ha något mer "traditionellt" eller lite ovanligare.. Själv är jag just nu inne på Indiana Jones..

• June20

Helmborn2B

Tänk bara vad ni tycker att era pengar är värda o ska gå till. Vill ni ev ha ett stort lån hängandes kvar i nåra/något år efteråt sedan när det enbart handlar om max 2 dagar?
    Kanske ni borde lägga mera pengar på ringarna el på resan? kanske ni borde spara en del av pengarna till annat efter själva bröllopet istl som kan tänkas behövas köpa/göras? Kanske spara till 1års dagen o ha en 2a fest? det ska min vännina göra.

MrsNyberg2B

Jag tror att av den låt jag valt som ingång så kommer det kortas av (från första ton och framåt...) så det blir en truddelut på kanske max 2min?!
    Har valt en anorlunda låt som låter lite blandat av Enigma/Gregorian/Era ihop med Japansk ballad musik och nån sorts slavisk gitarr tror jag i backrunden. UDDA låt ialf....glömt vad grupen heter just nu bara! :D
    Tror inte vi har utgångs musik för vi ska ha brudskålen på samma "balkong" som vi har vigseln så det blir väl bara o vända sig om o ta imot allas grattis o sen säga till alla varsågoda till en brudskål o kaka/frukt från bordet i hörnet där borta.

• Pumpkin

Helmborn2B: Tack, den är ju inte färdig på långa vägar, men en bit påväg i alla fall

För oss skulle mat, logi för alla och hela hotellet ingå i dom där 1500kr, men eftersom vi antagligen kommer ha runt 80 gäster så blir det MYCKET pengar! 120000kr!

• Helmborn2B

MrsNyberg2b:

Ja man får väl köra en fuling och boka fastän man fortfarande kollar på annat håll. Det är ju dessutom ett populärt ställe så vi ska nog göra det snart i så fall.

June20:

Nä usch inget lån tänker vi ta (även om jag tycker det är ok att andra gör det). vi får mycket hjälp från släkten så de finansierar en stor del av hela kalaset. det är så himla svårt att veta hur man ska prioritera, blir ju en hel del pengar man får lägga ut ändå.. svårt svårt..

MsNordqvist:

okej, för vår del tror jag det bara ingår brudskål med tilltugg, tre-rätters middag, serveringspersonal och viss dekoration ingå i kuvertpriset. så vi har sagt att de som väljer att sova över på slottet själva får stå för rumskostnaden för annars spårar det verkligen ur med budgeten.

• Pumpkin

Jag hoppas verkligen att våra föräldrar vill bidra till bröllopet, men det är ingenting jag förväntar mig. Dock är M2B helt säker på att hans föräldrar definitivt kommer att bidra, och det skulle väl inte förvåna mig. Min sida av familjen har väl inte riktigt lika gott ställt, men jag vet att om dom kan så kommer dom skjuta till pengar och om inte annat så kommer dom hjälpa till med allt som vi kan tänkas vilja ha hjälp med, från trycksaker till tårta till smink och hår.

• Madeleene

MsNordqvist: Vilken fin sida. Jag har inte kommit nå på vår jag inte ännu. Gubben bara skrattar Men tycker det är roligt att jag har något att pyssla med.

• InaHjärtarAdam

Idag ska vi äntligen köpa våra förlovningsringar!!!!!!!!! :D :D :D

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4