• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • Sofia08

Vi har inte bestämt när vi ska gifta oss än...Jag skulle vilja satsa på sommaren 08...

• Pumpkin

Ah, du är lite som mig då Längtar..
    Vi har inte satt nått datum än, men har "bestämt" 2008 och jag kan ju bara inte hålla mig borta från BT

• June20

snitte

va grymt! kör du på heltid nu med detta eller vad gör du annars?

• InaHjärtarAdam

MsNordqvist:

haha, om jag var ni och hade bestämt nångång under 2008 hade jag antagligen gått och planerat för i början av januari hela tiden:D
    lite het på gröten...

Helmborn2B:
    jag vet inte vad min blivande ska ha till faktiskt... han skrämde mej genom att säga att "jag tittar väl in på dressmann någon vecka innan bröllopet o köper nåt fint". jag vet inte om han skojade eller om han menade det på riktigt. visst, dressmann är det inget fel på och det passar vår plånbok bra men nån vecka innan!?! jag är väl lite fanatisk men några månader innan tycker jag nog låter bra så jag kan koppla av.
    för övrigt tror jag att jag ska ha klänningen i ivory fast med spetsarna i ivory också.. är rädd att det ska bli fult med för mycket guld...

vad ska alla era män ha på sig förresten? någon som har bilder? skulle vilja visa min kära sambo så han får lite inspiration och börjar visa mer intresse.. som det är nu är han mer intresserad av min klänning än av sina egna kläder..

• Pumpkin

InaHjärtarAdam: Vi ska antagligen gifta oss i janurari/februari. Jag har börjat fundera på om inte trettondagsafton vore mysigt

• Snitte- 5/7-2008

Helloj tjejer
    June20: ja det är kul :) nej vi kör inte riktigt heltid än... jag jobbar kvar som personlig assistent då & då så man får en jämn och säker inkomst :)

InaHjärtarAdam: vad panik med en vecka innan men du kan nog vara lugn... han skojjade nog bara,.. så säger min karl också men sen är han mån om att hitta något bra redan nu också stundvis så det är nog ingen fara... :)

• Snitte- 5/7-2008

Bröllopsresan tjejer????

Jag hade ju bestämt mig för en karribien resa direkt efter bröllopet men vi gifter oss i juli och då är det orkan sässong... :( så vi kommer antagligen inte kunna åka på den direkt... :( så vi kanske tar en liten resa först och sedan kryssningen eller hittar på något helt annat, vart ska ni åka?

• Pumpkin

snitte: Det beror nog lite på var i Karibien du åker, för jag har för mig att vissa delar INTE har orkansäsong under sommaren. Vissa delar ligger t om utanför orkanbältet.

Vart vi ska åka på bröllopsresa ändras konstant. Nu när vi mer eller mindre bestämt oss för att gifta oss på vintern har vi ännu fler val om vi vill åka direkt, eftersom dom flesta tropiska resmål har säsong då. Just nu är vi (läs: jag) inne på Thailand eller Indien, just för att man får mycket för pengarna. Eller Malaysia kanske. Annars går ju drömresan till USA, så det kanske blir dit. Vet som sagt inte riktigt...

• Jenny_Åland

Vi är också lite inne på att resa till Thailand eller kanske Maldiverna. Vi tänkte gifta oss i augusti (2008) och åka på bröllopsresa senare. November tror jag det blir. Känns lite som att vi vill vara hemma lite efter bröllopet innan vi åker på bröllopsresa och så tror jag att själva bröllopet gräver ett djupt hål i budgeten så det kan behövas sparas lite extra till resan sen...

• Pumpkin

Vi funderade oxå på Maldiverna först (och gör väl fortfarande iofs), men där får man inte lika mycket för pengarna som i t ex Thailand... Och så inbillar jag mig att shoppingen är bättre i Thailand

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4