2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
Halloj tjejer! Ja thailand kanske är ett bra alternativ... som ni säger så kan man ju få rätt mycket för pengarna där och shoppa loss ordentligt :)
Längtar..: Jätte fins slott ni har sett ut!!
Snitte:
Ja, visst är det fint! Var där i somras och blev helt såld!! De har tydligen en jättemysig julmarknad, så jag funderar på att åka dit och sukta lite mer..hihi. Tycker dock att det ligger liiite för långt bort..eller jag vet inte. Tänkte mest på transport för gästerna...Hur gör man med sånt egentligen?
För alla Thailandsintresserade: www.thailandguiden.se
Längtar..: En del hyr ju buss åt folk, men annars kan dom väl transportera sig själva? Sååå långt är det ju inte. I alla fall inte för oss som bor häruppe
Längtar..: som MsNordqvist skrev hyr ju många en buss så alla gäster fraktas samtidigt och ingen "kommer bort" på bägen så man måste vänta och så... annars kan säkert någon arrangera så de kan samåka med varandra eller något... :)
MsNordqvist: Tack för tipset ska hänga sär ett tag nu... :)
Nää, så himla långt är det ju inte...Fast det var väl just att ta sig hem på kvällen sen som blir det största problemet. Dit är ju ingen fara. Ska man ta för givet att gästerna fixar egen skjuts hem från Nykvarn till Stockholm?? Är det fräckt?
Nej då det är inte fräckt... de tackar ju själva ja eller nej till inbjudan och det är nog inte många som förvantar sig att ni fixar skjuts... :)
Längtar..: Det tycker jag definitivt inte är fräckt. Man är faktiskt inte ansvarig för gästerna som brudpar. Tycker i alla fall inte jag. Självklart gör man allt i sin makt för att dom ska ha trevligt, men precis som snitte sa så tackar dom ju själva ja eller nej, så det där tycker jag att gästerna kan lösa själva. Jag skulle aldrig räkna med att nån annan skulle fixa sånt åt mig...
Jag har hittat ett drömhotell på Thailandguiden. OJ så sugen jag blev på att åka nu
hej tjejer! äntligen är det fredag igen! ikväll ska vi på vinprovning, ska bli jätte mysigt.
Apropå transport så ska vi hyra buss till våra gäster, tycker det är smidigast om alla kommer till festlokalen i samlad trupp. sen så sover de som vill över på slottet, funderar fortfarande hur man ska göra med dem dagen efter men det har man ju tid att fundera på.
Vi har tänkt att ha en buss som kör folk från kyrkan till festlokalen, men har inte bestämt hur vi gör sen. Det är ju så olika hur länge olika gäster vill stanna, så det kan vara svårt att samordna transport.
Men de kanske kan samåka taxi in till stan.
Det jag funderar på är om vi borde snitsla vägen upp till spårvagnshållplatsen...
MsNordqvist:
kan vi inte få se en länk till det fantastiska hotellet?? :D