2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
snitte:
vi funderar på thailand. som alla andra har vi velat fram och tillbaka och kommit med alla möjliga och omöjliga förslag. men vi kommer hela tiden tillbaka till thailan.
igår "bestämde" vi att vi ska köpa bara flygstolarna och sen önska oss pengar i bröllopspresent att klara oss där nere på.
blir det såhär så åker vi till bangkok först och stannar i några dagar där. sen åker vi vidare någon annanstans som vi inte har bestämt ännu.
InaHjärtarAdam: Vilken superbra idé att bara köpa flygstolar! Helt genialt - det har aldrig slagit mig!
Jag har hela tiden velat ha ett sommar bröllop, men börjar mer och mer fundera på ett vinterbröllop faktiskt...Vi var på bröllop i December förra året och det var så himla vackert. Massor av snö och strålande sol. (går det att beställa tror ni...?) Efter att spenderat sommaren på 2 bröllop i den tropiska värme som var så tror jag faktiskt att det börjar luta åt vinter eller varför inte ett mysigt höstbröllop???
Ms Nordqvist:
Japp, jag är som dig, kan inte hålla mig här ifrån Grejer är ju att vi inte ens är förolvade än och jag planerar redan bröllop...haha! Men vi ska kolla ut ringar på tisdag!!!
Längtar..: Jag har oxå alltid drömt om sommarbröllop, men nu är jag helt såld på vinterbröllop! Ska ha levande ljus överallt, åka häst och släde till festlokalen osv osv, kommer att bli underbart!
Vi är inte heller officiellt förlovade än, men har sett ut ringar och nu väntar jg på frieriet
Ms Nordqvist:
Vad roligt att du och jag är i precis samma fas. Vi är inte heller förlovade än. Jag har äntligen fått till det så att vi ska till en smed på tisdag och titta ut och FÖRHOPPNINGSVIS beställa ringar!! Äntligen! Sen tänker jag låta honom planera ett frieri! Får då vet jag ju iallafall att det borde bli av i en snar framtid..*skratt*
Har också tänkt på vinterbröllop med massa ljus och häst med släde...problemet är ju bara att det inte är snögaranti i Stockholm...
Längtar..: Måste ni gifta er i Sthlm då? Vi har iofs i princip snögaranti här hemma i Skellefteå, men vi kommer nog gifta oss på annan ort ändå
Nä, vi måste inte gifta oss i Stockholm, men det känns som det är smidigare då alla vänner och familj bor här..
Är lite sugen på att gifta mig i Taxinge kyrka och sedan ha fest i Taxinge slott, utanför Södertälje. Det är sååå vackert där!! www.taxingeslott.se/
Det ser jättevackert ut!
Jag förstår att det känns enklare om alla bor där, speciellt om ni ska ha ett hyfsat stort bröllop. Men om ni gifter er i januari/februari så är det ju ändå lite snögaranti?
Längtar..
Håller med dig det e jättefint där....vet eftersom jag varit södertälje-bo mellan 0-16års ålder ;) dit åkte vi typ 2ggr per sommar för alla kakorna o en promenads skull!
Nu e ja GBGare...sen 9år.
Hade jag bott kvar så hade vi nog också haft bröllopet där....men o andra sidan då hade jag nog inte träffat min m2b som jag har nu....kanske hade vart nån annan man då?! Ush sådan tanke..tror ja behåller den ja har nu ;)