• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • zippy

Hej jag är ny i denna tråd =)

Jag är en 23 årig tjej som ska gifta mig med min älskling sommaren 2008. Vi har varit tillsammans i fyra år, och varit förlovade sedan sommaren 2005. Jag har lite svårt att veta var vi ska börja planeringen. Jag har så otroligt många tankar och idéer så allt blir bara ett enda stort virrvarr. Hur började ni det hela? Lokal osv, just lokal är nog det svåraste tycker jag, då vi har ideér om allt från slott i Bretagne till en midre lokal i Sthlm där vi bor. Ngn som föresten är inne på bröllop utomlands? Vår budget är räknad till ca 50.000:- exklusive bröllopsklänning .

• Pumpkin

zippy: Välkommen till vår otroligt trevliga och roliga tråd Jag tror att det är lättast om man börjar med VART man ska gifta sig, dvs kyrka och lokal. Utan det så blir resten av planeringen väldigt svår, tro mig. Vi har inte riktigt bestämt oss än och mycket av dekorationer, mat, dryck osv osv hänger på vart vi ska vara och hur den lokalen ser ut osv.

Madeleene: Kul att du hittat tillbaka till oss För mig och M2B står det ganska still också, är så svårt när vi inte bestämt vart vi ska vara nånstans. Det är ju liksom grunden för det hela

• June20

zippy

Kan rekomendera att tänka ut vad du anser är viktigast för dig att ha av saker tex hur mycket du e villig o läga på klänningen el ringarna eller hur viktigt det är att "alla" ska kunna komma. Det beror på hur stor släktskara ni har el om ni vill ha många många vänner på bröllopet.
    Ska ni ha det hela utomlands så kanske inte alla kan komma pga olika saker. Tex min mormor flyger inte eller åker båt. Andra kanske inte har råd...visa kanske vill gifta sig i Thailand o då kan inte alla komma ju.
    Sen kanske ni tycker att ni bara måste ha en vis stil på bröllopet o då kanske man ska ha en vis lokal. Allt e om o men i minsta detalj nästan hahahaha ;)

Titta helt enkelt på vad du vill lägga pengarna mest på o vad som du ser e viktigast för att så det så lit erat eget drömbröllop som möjligt. Ska allt vara blått så gör det men man kan även fixa allt själv för hand som inbjudningskorten.

• blivandefruandersson08

zippy välkommen till tråden

• Madeleene

MsNordqvist: Tusen tack. Ja det har ju en hel del med saken att göra, vart man ska vara. Hehe jag sitter och knåppar på bröllop sidan ja. Tänkte lägga upp en hemsida om oss och sån fakta. Visst var det folk som la upp sina sidor förut? Vill se flera eller dem igen

• Helmborn2B

Usch va trött jag blir på mig själv.. tycks aldrig kunna bestämma mig för en lokal. den som jag helst vill ha medför ett väldigt dyrt bröllop, men är verkligen både min och gubbens drömställe. Sen finns det andra olika alternativ, vissa som tar hand om mat osv och andra som vi får ombesörja det själva på... så svårt, vet inte hur jag ska kunna bestämma mig.
    någon som har nått tips för att bota svår beslutsångset?

• Pumpkin

Helmborn2B: Känner verkligen igen mig! Drömstället för oss skulle också innebära ENORMA kostnader (1500kr/pers - minst 50pers), men den lokalen är ju helt underbar! Så vad gör man?

• Brud 2008

Helmborn2B: Vi hade samma problem, jag hittade också drömstället men där låg kuvertpriset på typ 1700 eller nåt... Inte en chans att vi kan betala det :( Men vi letade vidare och så visade det sig att den perfekta lokalen hade funnits precis framför näsan på oss hela tiden :)

• Pumpkin

Jag har faktiskt fått mail från en tjej här på BT som ska gifta sig alldeles i närheten av "vår" perfekta lokal. Hon tipsade om en lokal där som var mycket billigare, så det ska jag kolla upp!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4