2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
MrsNyberg2B: Samma sak hände mig idag! Fast jag vet vem personen är åtminstone
Åh nej... Jag blir avis...
Mysan98
E jag elak nu som säger att jag hittat en till sak på Panduro som har med snöflingor att göra?
Letade efter en såndär grej som funkar som en hållslagare fast det tycker ut mönster....som tex en flinga :) kostar 69kr. Sånt e snyggt om man sätter lite varstans på papper man ska ha ihop med bröllopet tex i hörnet på bordspalcerings kortet eller så kan man ev göra hemmagjort konfetti o strö på bordet? praktiskt så kan man välja färgnyans själv på allt papper till konfettin!
Brud2008
Så gjorde vi också. I vårat fall berodde det på att min m2b måste få tid på sig att smälta saker. Han är inte den som gillar att rusa in i saker. Han tyckte det var ok att förlova sig när jag förklarade att vi inte måste gifta oss inom ett år och att förlovningen är nåt vi gör för oss själva. Stackarn trodde att man var tvungen att ha fest när man förlovar sig.
Vi förlovade oss på Julafton förra året, för att den dagen skulle betyda nåt positivt för mig igen. Och eftersom det var julafton och båda våra familjer samlades på ett och samma ställe var det ju lätt att berätta för alla. Vi försökte vänta ut att de skulle se våra ringar, men det gjorde de inte förrän vi började vifta med dem.
Snart_FruL
tråkmånsar dem var då! hahaha va alla presenter o maten mycket roligare? ;) pappa inriktad på alla prinskorvar o mamma på att inte bränna janssons?
Hur många har fest igentligen när man förlovar sig?
Fick frågan av min kusin om vi skulle ha förlovningsfest...kanske vi hade haft om alla släktingar bodde på samma sida av Sverige typ...
Har någon här haft fest eller vill ha fest sen när dem väl förlovat sig?
Vi gick bara o fira för oss själva på en pubrestaurang i Engelsk stil o åt fish and chips :P de gör riktigt go sådan!
Vi hade en liten förlovningsmiddag bara för våra föräldrar och syskon när vi förlovade oss. Mest bara för att alla skulle träffas och lära känna varandra lite bättre.
Hej tjejer kul men en ny tråd :D
jag ska på BRÖLLOPSMÄSSA i helgen :D drömma mig bort i klännignar m.m och träffa en kanonbra guldsmed så kanske jag kan få drömma fram till min "dröm" vigselring :)
Annars hänger jag också på panduro... hihi har hittat mina ljuslyktor där, ( ni vet dem jag promt skulle beställa från USA hahaha ) och hittat frostad färg och ska måla samt "unvika" gästernas namn så det blir som en inskripttion... det blir nog kanon snyggt :)
JAG HAR BLIVIT KÄR!!!
www.tvalpalatset.se
PERFEKT för våran fest!! Vi har ändrat datum föresten tjejer, och allt typ, hela upplägget..
Följande...
2/2-08 (hoppas jag ändå får stanna i vår sommar tåd )
14.30 Stilla middag med närmaste släkten.
17.00-18.30 Vigsel (med massa tända ljus!!!)
19- FEST med alla vänner och släkt!! Med massa smörgåstårta godis snacks vanlig tårta massa spex och vårat liveband med aaas shysst musik (mycke Stewie Wonder på min begäran )
ÅÅH!!
Vad säger ni??
Mörkt ute, massa snö... Tända ljus i hela mörja kyrkan!!
HUR ROMANTISKT SOM HELST!! jag har alltif velat gifta mig på vintern men min m2b på våran/sommaren.. Först komprommisade jag med jag kände aldrig helt för det! NU E JAG HELT SÅLD!! Och LOKALEN är PERFEKT för mingel o fest o allt!!!!!!!!!!
MUMS !!!!!!!
JÄTTEFINT!!!
wow vilken lokal!
Klarty att det blir bra om ni gifter er på vintern... med en massa ljus och mysigt!! kanon bra! jag tycker det låter som ett bra upplägg!
VISST GÖR DET!! AAAH!! SÅ GLAD JAG ÄR NU!!
Jag som letat och letat och letat.
Vi vill ju ha en lokal som man slipper beställa mat från dem. Och här så är det bara liksom lokalen. Som är helt SJUKT UNDERBAR!!
Mina smilegubbar kan inte beskriva glädjen!!