• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • June20

Har bestämt lokaler o ska bara berätta för svärföräldrarna om hela fadderullan inkl förlovningen då dem vart nere i Jugge hela sommaren o nu vill m2b säga det i person(de bor i en annan stad)så det har fått vänta ett bra tag. Sen ska vi boka lokalerna både för den borliga vigseln o festen.

Jobbar på en hemmalagad buffé...o där ska mamma in o peta självklart!

Provsmakat mousserat jordgubbsvin nu också som var rätt ok eftersom jag annars hatar vin o andra starkare alkohol drycker tex whiskey el vodka.
    Men man måste def ha något till det för annars blir det bara alkhol o jordgubbs sylt smak på det hela!

det e va vi gjort ialf...

• Jenny_Åland

Det känns lite som att när jag och m2b planerar bröllopet, så kommer jag med alla idéer och förslag och han får antingen godkänna eller förkasta mina förslag. De förslag han inte gillar försöker jag hitta nya alternativ till för att se vad han tycker om de.

Just nu har det inte hänt något nytt. Vi vet var vi vill vigas och var vi vill ha bröllopsfesten. I början på nästa år (snart!) ska vi boka kyrka och åka och titta på festlokalen innan vi bestämmer oss för att boka den.

I november ska jag åka till sthlm och prova brudklänning för första gången :) Jättetrist att det inte finns en bröllopsbutik där jag bor.

Annars sitter jag mest och funderar på olika detaljer: trycksaker, dukningsdetaljer och dekorationer m.m.

• Brud 2008

Ascaris: Vi kommer från Skåne... Bor i Göeborg för tillfället men vi ska gifta oss i Trelleborg.

• Mysan98

Jenny_Åland: Åh så kul att börja prova klänning!!! Jag skulle egentligen också vilja börja, men samtidigt vill jag gå ner lite i vikt innan för jag vet att jag bara kommer att bli ledsen när jag ser ut som en stoppad korv :(

• June20

Mysan98
    du ska inte ha en korsett istället då? du behöver ju inte tvinga dig ner till 34kg liksom bara för att det e bröllop.

Själv e ja inte spec platt heller men tänker inte råbanta för det, bättre o ta det i lung o ro så kroppen hänger med också. Ja har redan vart där o tagit bort 20kg men gick upp 5kg tillbaka. Vill ner 10kg nu bara. Idds inte vara pinne...o hade sett oerhört dum u om ja försökte eftersom min byst o höftben hade stuckit ut sjukt mycket. Passar nog inte mitt ansikte heller.
    Jag ska köra på så gott det går med dem sista kg o sen får vi se. Ska ha en korsett o den går ialf o ända in o ut så ja skulel igentliegn kunna ha den redan nu.

• Mysan98

Nä tanken är väl inte att jag ska råbanta för det är det ingen mening med. Men att försöka omvandla en sisådär 5 kg fett till muskler istället gör ju ganska stor skillnad :) Och jo - en korsett har slagit mig, men den lär inte göra under på mina armar :D

• InaHjärtarAdam

jag vill också gå ner ca 5 kg... men har verkligen noll motivation!
    jag måste ta och rycka upp mej oxh inte sitta så mycket framför datorn och tv:n...

• Pumpkin

Jag vill ha en ring på mitt finger nuuuu!

• MrsNyberg2B

Vår toastmadame är fortfarande den som planerar mest. I helgen undrade hon vad toastmastern ska ha för slips, så att hon kan köpa en klänning i rätt färg... :D Det är roligt att hon är engagerad, fast vi är inte helt säkra på vem hon ska ha som partner ännu.. (fast vi har en idé) Nu lär vi nog inte träffas förrän till nyår, nästa gång, så då kanske vi har bestämt oss.. Plats och lokal har vi inte riktigt heller bestämt, egentligen bara att det förmodligen blir i Eskilstuna. Min blivande kommer därifrån och det ligger rätt bra, för alla släktingar som bor överallt får ungefär lika långt...

• Julina

Nu har jag också hittat hit! Vi planerar bröllop i augusti 2008. Håller på och letar förlovningsringar. Förlovar oss förhoppningsvis på vår 3-års dag den 29 november. Längtar! Vill ha ring på fingret. Planerna för bröllopet står jag för än så länge. Min blivande tycker det är lite tidigt. Men jag tycker det är skoj att planera så jag kör på. Vill åka båt till vigselplatsen, vigas utomhus (i äppelträdgård, lusthus eller liknande), ha middag och fest med våra vänner (lite släkt!) där alla kan sova över. Brunch tillsammans med gästerna dagen efter. Kommer nog kosta en del så det är bara att börja spara :)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4