• Elisabet hjärta Christian

14 juli 2007 del 2

9 månader kvar

Tråden är för alla vi brudar och brudgummar som gifter oss den 14/7 2007

• Svar på tråden 14 juli 2007 del 2
  • Johannaringer

Tack så mycket! Löfstad slott ligger mellan Norrköping och Linköping. Helt klart ett av Sveriges finaste slott. von Fersen, han som älskade Marie Antoinette, bodde där. Varesig jag eller min blivande är så särskilt religiösa, så vi ville inte gifta oss i kyrkan. Det är dock min sambos bästa kompis syster som ska viga oss :]

Spännande, att alla vi här gifter oss samma dag!

• Gabbies

Nu måste jag skriva något roligt som en kompis till mig här på BT mailade mig om efter att hon kikat i våran tråd.. jag hoppas att hon inte har något emot att jag skriver det här..

Johannaringer, du som ska gifta dig på Löfstad slott och skriver om affären mellan Von Fersen och Marie Antoinette.. Marie dog under franska revolutionen som startade just den 14 juli.. Lite rolig kuriosa bara.. :)

• hel_ena

vad tycker ni om dennna?? har kollat på den men vet ej om det blir för mycket med det vinröda...vårt bröllop kommer attt gå i vitt och vinrött...mina tärner kommer att ha vinröda klänningar...blir kanske för mycket med detta???
    vad tycker ni om klänningen??

www.tradera.com/auction/Hem__Familj___Mobler/aid_35022285

• Johannaringer

Haha, jo det är ju sant. Vi visste ju att det var franska nationaldagen. Men vi tänkte inte på det när vi bestämde datum för bröllopet.

En annan rolig sak är ju detta 7+7=14. 14/7 -07 alltså.. :)

det är ju också kronprinsessans födelsedag. så alla kommer att flagga för oss (eller nåja för henne kanske)

• hel_ena

nu är dte bestämmt bvi kommer gifta osss den 14 juli
    då firar vi även 5 år tillsammans
    åhh längtar så...
    så nu är dte bara att börja planera

sååå lycklig!

hel:ena: Grattis vad kul

• fröken Inga

Vet ni, ni gifter er på kronprinsessans födelsedag. Det kommer med andra ord alltid att vara flaggdag på era bröllopsdagar!

fröken Inga: läs tre inlägg uppåt vi tänkte på samma sak

Svar på tråden 14 juli 2007 del 2