• Elisabet hjärta Christian

14 juli 2007 del 2

9 månader kvar

Tråden är för alla vi brudar och brudgummar som gifter oss den 14/7 2007

• Svar på tråden 14 juli 2007 del 2
  • Smultron80

Det är inte helt bestämt än när vi ska skicka ut våra inbjudningar än, men jag vill nog få ut dem ganska långt i förväg. Dels för att få veta hur många som kommer tidigt men främst för att det är semestertider och många kanske bokar annat om de inte vet något om bröllopet. Jag tror att vi kommer att satsa på att få ut dem i månadsskiftet feb-mars. Gäller bara att hinna göra färdigt dem tills dess. Just nu väntar jag på prototyp till monogram som jag tänkte göra en stämpel av och sedan använda till inbjudningarna mm. Vad har ni andra för tidsplaner när det gäller utskicket?

• Örebroare

hel_ena:
    Vad kul att du har hittat en klänning som du trivs med! Har du någon länk? Och har du provat den eller har du bara hittat bild?

Ang. inbjudningar: vi kommer att skicka ut dom senast 1 februari. 14 januari vore lite kul, precis ett halvår innan!

Det gör vi framför allt för att folk bokar sina semestrar så tidigt och vi vill verkligen att så många som möjligt ska vara med!!!

ja vi som gifter oss mitt i semester tider måste verkligen skicka ut inbjudningar tidigt. ska börja plua lite mer med våra nu

• Gabbies

vi ska skicka ut våra save the date magneter i december.. typ närman skickar julkort.. sen skickar vi inbjudningarna i mars tror jag...

Gabbies, var har ni köpt era save the date magneter?

• Andromeda

Hej, igår gjorde jag ett inlägg här, men det är helt borta *poof* eller så gjorde jag det någon annan stans än här ;)

Min mamma och pappa (som är skilda) fick igår ett mail med en webbadress, på våran bröllopssida här :) Mamma ringde snabbt på morgonen och sa direkt jag sponsrar klänningen. Pappa ringde på kvällen och sa vi kommer ner till bröllopet :D

Har börjat fundera på att köpa en uppsydd klänning efter mina mått från kina. Känns lockande när det är så billigt..

Ha en bra dag !

• Johannaringer

hel_ena: Kul att du har hittat drömklänningen! Min klänning går i grönt, vitt och guld. Fast mest vitt då.

Var och kollade på lokalen som vi ska ha middagen i på Löfstad slott i fredags, hur fin som helst! Fick också prisförslag på kuvert. 650 kr per person för ALLT! Dvs, brudskål, förrätt, huvudrätt, dessert, bröllpstårta, kaffe, dryck till maten. Priset inkluderar också blommor och annan smyckning av lokalen.

Är det ett bra pris?? Jag har ju inte gift mig innan ;), så jag vet inte vad det brukar kosta. Tilläggas kan ju att vi inte ska ha dessert, så priset kommer ju gå ner med 50 spänn kanske.

Vad tycker ni? Är det bra?

• discodivan

hel_ena - den klänningen kan du köpa billigare direkt från tillverkaren, då det är kinakopior

Svar på tråden 14 juli 2007 del 2