• Elisabet hjärta Christian

14 juli 2007 del 2

9 månader kvar

Tråden är för alla vi brudar och brudgummar som gifter oss den 14/7 2007

• Svar på tråden 14 juli 2007 del 2
  • Örebroare

Jag och M2b har bara bott ihop i två år och när vi flyttade ihop köpte vi mycket billiga saker fårn IKEA som vi nu är sugna på att byta ut, så vi kommer att ha en LÅNG önskelista när vi gifter oss! vi kommer att specifiera så att gästerna inte behöver oroa sig för vad de ska köpa, de ska också ha en möjlighet att "boka" presenter på vår websida som vi håller på att göra. Så att vi inte får dubbelt av något!

Så tänker vi göra!

• hel_ena

hej!!! vill ju gifta mig den 14 juli...funderar på att fria till sambon..men vet inte hur bara men nått jag tänkt på länge..och då vill ajg gifta mig den 14 juli -07 då vi varit tillsammans i 5 år
    hoppas det blir så

• Örebroare

hel_ena:
    Vi får väl hålla tummarna för att det blir så då! Du får gärna hänga här inne så länge!

Gissar att du inte kommit så långt i planeringen om ni inte har bestämt datum för bröllop än! Men vad kul att du tänkte fria själv! Om du vill, kanske vi andra på den här tråden kan berätta hur vi friade eller blev friade till så kanske du får inspiration?

• hel_ena

ja om ni vill berätta hur era frieri gick till så jäte gära

• Sossa

Här är en till som ska gifta sig den 14/7-07 :)

Detta är fixat:
    *datum så klart
    *festlokal
    *platsen för vigseln (ska gifta oss utomhus)
    *vigselförrätare
    *klänning beställd
    *färgtema valt
    *kockar
    *fotograf
    *inbjudningskort+stämplar mm inköpta
    *gästlista
    *resemål för smekmånad vald (Azorerna)
    *transport från festen till hotellet ordnad

Örebroare, såg att du var sugen på att åka till Karibien, kan varmt rekommendera Curacao! Vi förlovade oss där, hur underbart som helst!
    Det är inte så expanderat som tex Aruba där halva Amerikanska befolkningen är på semester utan en mer oupptäckt ö av turisterna än.
    Bara ett tips till er :)

• Örebroare

Tack för tipset Sossa och välkommen till tråden!

Min pojkvän friade till mej juni 2004. Vi var på vår första utlandssemester tillsammans på den italienska ön Sardinen. En kväll när vi hade gjort oss iordning för att gå ut och äta ville han att vi skulle gå ner på stranden först. Det var folktomt och solnedgång. M2b la ut sin tröja och vi satte oss på den. Han berättade för mig hur lycklig han var med mej och hur underbar jag var och att jag var det bästa som hade hänt honom. Sen gick han ner på knä framför mig och friade! Jag blev överrumplad och så otroligt glad!!! Han hade t.om. sett ut ringar själv!!! Efteråt åt vi trerättersmiddag på en jättemysig restaurang som han hade sett ut.

Det var verkligen romantiskt! Nu behöver man ju inte åka utomlands bara för att fria, ,men ett tips från mej är att välja någon speciell plats, inte bara hemma i soffan. Men det är ju helt upp till var och en förstås, vissa kanske tyckker att det är mer romantiskt hemma!

Vi förlovade oss 2004, då var det ett gemensamt beslut. vi hade pratat om det så länge då. Sen när vi började prata om bröllop så sa jag (lite på skämt) att då vill jag ha ett äkta frieri.

I juli åkte vi till grekland och en dag på stranden så spelade vi strandtennis, ett ganska ordentligt träningspass. Så skulle m2b kasta sig efter en boll och hamnade då på ett knä och passade då på att fria. Ett riktigt underbart spontanfrieri. Oväntat och romantiskt

• lightfish

Nu är det i alla fall klart med lokalen! Vi hade ju bokat och betalat in bokningsavgiften men nu har vi även fått ett mejl som bekfäftelse

Jag känner att jag har lite mycket just nu, är det bara jag som har svårt att glädja mig? Att det finns så mycket annat som behöver uppmärksamhet? Samtidigt vill jag verkligen sitta och pyssla med inbjudningar och skriva gästlistan, börja småsaker....

lightfish: jag vill också börja har redan suttit med bprdsplaceringen lite och bara det var jättesvårt...
    Nu vill jag gå vidare till inbjudningaran , men jag har faktiskt inte energi till det. Jobbet tar för mycket tid.....

• lightfish

Elisabet hjärta Christian

Låter illa men skönt att jag inte är den enda som inte får tiden att räcka till. Vad jobbar du med?

Hade du inte kommit ganska långt i planerna? *försöker minnas*

Svar på tråden 14 juli 2007 del 2