• Elisabet hjärta Christian

14 juli 2007 del 2

9 månader kvar

Tråden är för alla vi brudar och brudgummar som gifter oss den 14/7 2007

• Svar på tråden 14 juli 2007 del 2
  • Andromeda

Hej Girls and Boys ?
    En som ger mig in i en ny värld, vi ska faktiskt sent om sider faktiskt ta och gifta oss, den 14 juli kl 15.00. Det enda som är fixat är datum, kyrka och vilket klockslag resten är kvar och fixa..borde jag känna mig stressad ?

• Örebroare

Andromeda :
    Hej, välkommen hit till tråden!
    Nej, jag tycker inte du behöver känna dej stressad. Men festlokal kan nog vara smart att börja kolla på, för folk bokar ju väligt tidigt! Vart bor du/vart ska ni gifta er?

• Andromeda

Hej Örebroare,
    Vi bor i närheten av Jönköping. Det med festlokal är ju ett kapitel för sig. Vi vill ju också försöka komma undan så billigt som möjligt men ändå ha en fin fest med god mat. Kommer bjuda kring 90 personer inkl. barn...men tror ändå att det är en del som inte kommer pga lång resa hit.

• Örebroare

Ja, det kan vara svårt. Men det finns ju många lite billigare lokaler som typ logar eller så som man ändå kan göra väldigt mysigt med mycket blommor och dekoration på sommaren!

Ett tips om du skulle vilja skära ner på gästlistan (för pengarnas skull, vi vet ju alla att det ofta drar iväg med matkostnaderna om man inte gör maten själv) är att inte bjuda barn. Barn kanske inte uppskattar bröllop på samma sätt som vuxna gör ändå?

Jag och M2b kommer att bjuda 100 pers (inga barn) men vi kommer inte satsa på att hålla kostnaderna nere. Självklart ska vi vara ekonomiska, men den här dagen betyder så mycket för oss och vi vill satsa mycket pengar på att göra den som vi har tänkt oss!!!

lightfish: jo en bit har vi kommit men inte så långt som jag önskar.
    Jag jobbar med marknadsföring, så det pågår i mitt huvud dygnet runt. inte så bra, men det är så otroligt kul.

Andromeda: välkommen till tråden, precis som örebroare sade så tror jag att festlokal är viktigt att titta på.

Vi har också valt att inte bjudan någon under 18 år.vi har inget för att de äär där och det har inte de heller. Totalt kommer vi bli ca 75-80 gäster.

• Gabbies

Nu har vi bokat dj till festen.. hade inte tänkt att ha det först men sen tänkte vi att det blir mer drag då..

• Örebroare

Vad kul Gabbies, så det blir fest natten lång då?

Jag tycker det är lite svårt det där. För på ett sätt vill jag först ha traditionell trerättersmiddag med tal, spex och underhållning och så och sen riktig fest eftersom vi har liveband när folk festar till fyra på morgonen! MEN man har ju betalat dyra pengar för att sova i en bröllopssvit också... Man vill ju vara med på festen så länge som möjligt, men ändå vill man ju inte vara dödstrött när man kommer till hotellet utan kunna ta ett bad och ha lite mys!!!! hrm...

Hur tänker ni andra tjejer göra?

Örebroare: vi ska vara med på festen så länge som den håller på. kanske till två på natten eller så. Jag tror att man kommer ångra sig annars. så mycket pengar man har lagt på festen så är det klart att man ska vara med...

Efterfesten sen ska vi åka till vårt hotellrum. Vi ska dock sova två nätter på hotel, så vi har ju inte samma bråtska...glöm bara inte bort att ni har hela morgonen i hotellrummet också.

• Örebroare

Nej, det är ju klart, och vi kommer att ha sen utcheckning också. Vi har inte bestämt oss om vi ska sova två nätter på hotell eller inte. Det beror på när vi bokar våran bröllopsresa!

Vi reser nämligen på smekmånad den 15 eller 16 juli!!!

Örebroare: det hade vi också tänkt. att resa den 16/7. vi har bara inte bestämt var ännu. det börjar trots allt bli dags att göra det nu...

Svar på tråden 14 juli 2007 del 2