• Elisabet hjärta Christian

14 juli 2007 del 2

9 månader kvar

Tråden är för alla vi brudar och brudgummar som gifter oss den 14/7 2007

• Svar på tråden 14 juli 2007 del 2
  • Ting

Hej alla glada!

Ny här! Vi skall gifta oss den 14/7 2007. Jag har kommit en bit på väg men börjar få lite panik. Det är bara 8 månader kvar.

Ting: Det är inget att ha panik över, (intalar mig själv lite samtidigt...)
    och förresten välkommen till tråden

• Johannaringer

Hur lång tid i förväg ska ni beställa blommor? Kom på den lilla detaljen i morse.. vi har inte bestämt alls vilken typ av blommor vi ska ha, eller om rent av ska plocka ängsblommor själva.. Hmm.. Måste man vara ute i god tid med det? När hämtar man buketten?

• lightfish

Johannaringer

Själv har jag redan kollat så att den florist som jag tänker använda mig av INTE är på semester. Och jag har bestämt lite halvt om halvt vad jag vill ha men hon ville att jag skulle komma in med en bild ochh visa hur så jag kan få ett exakt pris. Buketten hämtar man ofta dagen innan eller samma dag. Det är ju alltid skönt att kunna pricka av en syssla på sin att-göra-lista :)

• lightfish

Ting

Du är så välkommen så :) Det enda du behöver göra så här i början är ju att se till att du har kyrka/vigselförrättare, festlokal och möjligen fotograf. Allt annat finns det gott om tid för :)

• lightfish

Elisabet hjärta Christian

Jag måste nog skriva samma sak, brudar har ni ledsnat? Själv letar jag underkläder att ha under klänningen som redan är inköpt. Måste ju vara en axelbandslös historia och helst åt det gräddvita/rosa hållet eftersom klänningen är i ivory :)

Dock har jag förlorat en del vänner som jag trodde skulle finnas vid min sida under bröllopsplaneringens gång men jag överlever även om det svider i hjärtat.

Hur är det för er andra? Har ni någon som alltid är lika på att kolla saker med er? Som glädjs lika mycket som er över erat kommande bröllop? Visst att min blivande man gör det...men han har inte riktigt lika många bekymmer med klädsel ;)

lightfish:
    det är ju ofta en väldigt stor grej för oss brudar. Min m2b är inte så intresserad av små detaljer. Jag har inte diskuterat så mycket med mina vänner ännu. Men jag hoppas att de kommer vilja göra det när jag vill.

• klotjohanna

Jag har också problem men mina vänner och vad jag trodde skulle vara mina brudtärnor så jag känner bara att jag inte orkar med detta bröllop längre, därför ligger planerandet på is lite tills lusten infinner sig. Jag var dock och fyndade vinkaraffer i helgen, tärnklänningarna är köpta och min tiara ligger och väntar

klotjohanna: vart hittade du vinkarafferna?

Svar på tråden 14 juli 2007 del 2