God morgon tjejer! Hoppas att denna dagen blir lite lugnare än igår! Det har liksom varit lite för turbulent här på jobbet. Kommer ni ihåg den där historien om Sven och hockeybiljetterna? När han gick för dagen i måndags gick han förbi och beklagade sig för mig. Han hade försökt boka biljetter, men de var slut så nu skulle de bara få gå ut och äta. Jag frågade honom vilka han skulle gå med, då svarade han två kunder. Jag sa till honom att då hade han ju kunnat pratat med kollegan som tog biljetterna och förklarat läget och då hade de ju säkert inte varit några att byta. Gissa vad? Igår fick jag reda på att det var som jag misstänkte. Han skulle gå med några vänner istället!
Med andra ord, han ljög för mig rakt upp i ansiktet! Fast jag hade det på känn innan. Man ska helt enkelt lita på sin magkänsla! Några personer här på företaget har sjunkit som en bomb i mitt anseende. Jättetråkigt, men tolererar inte att man ljuger för mig, inte om sånna här smågrejer som jag för övrigt inte är inblandad i!
Så, nu glömmer jag det och surfar vidare här bland lite glada och positiva människor istället!