• Ab fab

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?

Är det någon mer som jag?
    Som tänker på bröllop större delen av tiden.
    Vars vänner tröttnat på allt pratande? Vars partner suckar när det är dags att planera?

En fika med likasinnade vore inte dumt. Är det någon som är sugen på att träffas i eller runt Göteborg för en "bröllopspratarfika"

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?
  • Nides

Orkade inte heller gå till träningen idag. Men imorgon ska jag oxå på spinning under lunchrasten. Måste visa grabbarna att även jag kan.
    Carma: Tack gumman! Guess who's back!!

• fru 2006

lykke07:
    Vi har handlat drycken i Tyskland.
    Vi kommer ha festen på en bygdegård.
    Det blir lite mingel för gästerna innan vi kommer och två killar kommer spela lite soft musik på gitarr.Maten lagar en kock på plats och vi kommer ha för och varmrätt sen tårta som typ efterrätt.
    Massor av maschaller längs vägen fram till bygdegården.
    Färgtema är lila och silver.

Klänningen är en La Sposa, jättefin!
    Min blivandes kläder har jag inte sett så det blir en överraskning(han har inte sett klänningen heller).

Buketten innehåller vita rosor, lila fresia och brudslöja.

Nattamat blir antagligen korv å bröd. Vid tolvslaget blir det champagne och lite fyrverkerier.

Åh, kan ju tjata om detta hur länge som helst

Hur långt har ni andra kommit?

• bauti

Åååå, tänk den som ändå hunnit så långt. Men ganska i alla fall
    Jag har klänningen klar, festlokalen (Ordenhuset), vigselringen, buketten, gästlistan, Linus frack (min hund), skor. Det var nog det hela.
    Nu återstår bara inbjudan, festhäfte, pengar, m2b kläder, tärnkläder, handväska till mig, slöja, underkjol, frisyren, sminkningen, valiumen......

• Nides

Hej allihoppa!
    Gissa om man är trött idag.. fyyyyyy

• Ab fab

Godmorgon
    Tezz: hoppas det blir en bättre dag. Ge honom en bok om minnesträning i julklapp

Fru 2006: Tack för beskrivningen. vi är ju obotligt nyfikna o det är så kul att höra. Det låter som en riktigt bra upplägg. Marschaller i vinterkvällen låter så vackert. Tjata på

• Carma07

God morgon på er. Idag försov vi oss och vaknade kvart i åtta. Det blev snabba ryck och hopp i bilen hit. *urk*

fru 2006: Låter som ett jättefint bröllop. Nu är det inte länge kvar. Hoppas att det hinner komma lite snö (om ni nu vill ha det) till bröllopsdagen. Jag tycker att det är så vackert med vinterbröllop.

bauti: Jag tycker det låter som du (ni ) har hunnit riktigt långt. Vi har bara kyrka, festlokal och en början på gästlista.

• TezzAmore

Hej Tjejer! Tack för alla värmande ord! Jag kan ju bara meddela att idag går snacket här på jobbet... *suckar* "han sa så, han var sur på honom, hon sa att han sagt osv... " Det är ju för tusan som värsta Paradise Hotel juh!! Nä, nu går jag och gömmer mig...

fru 2006: Det låter som ni har ett jättebra upplägg! Det blir nog underbart!

Bauti: Du har verkligen kommit en bit på vägen! Vi har bara bokat kyrka, lokal och catering. Tänkte sätta igång med planeringen på allvar nästa år.

• Ab fab

Åh Carma din stackare. Att springa i väg när man inte vaknat ännu... hmmm... det sätter hela dagen ur balans.

Vi har bokat lokal/vigselplats (samma ställe, en borgerlig vigsel), ritat ringen och bestämt hur inbjudningarna skall se ut. Jo vi har skissat på inbjudningslistan också. Kvar att göra: vigselförättare, musik, underhållning, kläder....

• Fröken Malm

Får väl avlägga rapport om hur långt vi kommit:

Bokat kyrka, festlokal, catering.
    Köpt klänning. Gästlistan är spikad. Inbjudningarna håller på att göras, likaså vigselprogrammet. Hälften av alkoholen är inhandlad. Blommorna fixar min svägerska. Frisören VAR bokad, men hon jobbar inte kvar så jag får leta ny.
    I mellandagarna ska vi boka bröllopsresa.

Det som är kvar är att fixa kläder till m2b. Köpa slöja och skor. Boka hotell för bröllopsnatten.

• Fröken Malm

Glömde nämna att vi fixat musik också. Min killes kollega är lite av en trubadur och ska underhålla under kvällen. Sen blir det laptopen!! Vi tänker stjäla din idé, Lykke, att folk får önska ett par låtar!
    (Kanske inte är så roligt för engelsmännen, irländaren och australiensarna att bara dansa till Svenska Schlagers....hehe!!)

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?