Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Lapinette: Jag mår betydligt bättre idag... det är alltid en avvägning mellan förnuft och sug. Värsta grejen var nog när jag hade magkatarr i 2 veckor, inget kaffe, inga fibrer, inga kryddor, inget... kul. Magrade TIO kilo i samband med detta och i sviterna därefter. Fatta kläderna hängde sååå fult.
Typiskt mig att tänka på hur kläderna sitter och inte bry mig om själva hälsorisken förresten ;)
(Har jobbat nonstop hela dagen och sitter nu och belönar / plågar mig själv med att kolla på Birkin-väskor)
Om man skulle ta och spara lite? Vad tror ni?
Trollsländan: Älskar den inre bilden av ditt fruktlösa krafsande i kundvagnen.
Alltså... egentligen är jag tillräckligt kry för att gå på fabulous mingelparty på Pier One ikväll. Men jag väljer nog att stanna här och slöfsa runt i mitt otvättade hår, och vara låtsasglamourös på nätet istället. Som så många andra kvällar.
Hur levde man på den tiden när det bara fanns två alternativ?
Åh, är precis hemkommen från en tre timmars lång runda runt stan tillsammans med min sambos kusins fru, längsta rundan jag kört hittills inne i stan bland alla andra dårar i trafiken. Försöker lära mig att anpassa min körstil till den kinesiska trafiken, och det går inget vidare. Bilen är inte stor, det är en låg Hyundai Coupé, som innebär vissa svårigheter att se "döda vinkeln", vilket inte direkt underlättar när man är omgiven av bilar, små lastbilar, vespor och cyklar. Allt på en och samma gång!
Något av det värsta med Kina är all tid det tar att göra ett litet ärende! Var på banken och skulle sätta in pengar för prover till ett företag i Huzhou (Granne med dig, Gemma. Eller i alla fall nästan. :) ) men det gick ju självklart inte eftersom jag inte hade hela adressen till företaget skriver i kinesiska tecken, bara på engelska. Fick företaget att faxa mig, men när jag kom tillbaka till banken var den stängd. Suck. Att ett litet ärende kan ta mestadelen av din dag i anspråk är svårt för mig som svensk att förstå!
Nu ska jag jobba några timmar och sen ska maken och jag till en indisk restaurang och äta middag...Yoghurtdrinkar, naanbröd och chicken tikka, det är vad MIN mage behöver!
Trollsländan:
Min blivande, prylgalen som han är, visade mig den magnetiska flytande sängen för ett tag sen.. Visst verkar den häftig?!
En av mina största "pet-peeves" är SLADDAR. Jag avskyr alla sorters sladdar och kablar i alla dess former. Jag är verkligen för ett sladdlöst samhälle, så den sängen skulle passa mig utmärkt!
Blivande Fru Stålhandske: Har du en macdator? Perfekt för alla oss sladdhatare!
Sorry, ingen Mac. Jag har fått ett strikt förbud från blivande att införskaffa en Mac, även om de är lite söta och verkar behändiga.
Men jag måste dock införskaffa en ny bärbar dator...
Jag skulle inte tacka nej till en sån här;
www.learningcenter.sony.us/assets/itpd/promos/vaio10/vaio_pink.html
Den är superfin, har dreglat efter en sån! Tror att den finns i rött också, eller?
Macen är framför allt praktisk, strular aldrig, inga virus (peppar peppar), men den väger ganska mycket pga titanhöljet. Så jag har inte med den ut riktigt så mycket som jag skulle vilja.