Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Verkar som om fotografen ifråga är i desperat behov av kunder...
Trollsländan, Izunia: Filmen var en present från mannens vänner och visades på duk under middagen. Han blev såklart tårögd. Föräldrarna, som ju är med på ett hörn, hade inte avslöjat något.
Izunia: Kan du inte göra din bröllopshemsida på samma sätt som du har gjort din nagelsida? Och lägga den under nagelsidan? Du kan säkert köpa mer minne från leverantören.
Trollsländan igen: Två miljoner glamourpoäng till dig för pecannötterna. Själv åt jag en lättsmält middag igår, det är min högsta prioritet just nu. Och så ska det gå snabbt att laga - alltid.
Snabbmat... hmmm... jag brukar nog försöka hålla mig tillräckligt länge för att röra ihop nåt, typ fläskkotlett med sås - lyder det trista svaret. Men i sverige har jag alltid tetror med goda såser i kylen, och så brukar jag koka upp enorma portioner med typ bulghur, så behöver jag bara steka kött och koka broccoli (som jag är beroende av). Fast just nu när jag är post-magsjuk orkar jag knappt tänka på mat.
I morse när vår ayi, städerska, anlände skulle hon som vanligt gå in på WC:n och svida om till sin lilla rutiga klänning. När hon tände lampan exploderade den med en jätteblixt så att hon skrek rätt ut och hoppade högt upp i luften. Eftersom detta är Kina signalerade hon att hon skulle gå och ringa efter hjälp, men jag är ju en svensk handywoman ochbörjade genast leta efter proppskåpet. Snart hade jag hittat proppen (de är moderna spakar) och signalerade att allt var okej, "Mei Wenti". Hon såg grymt impad ut och jag kände mig hur cool som helst... för att jag tryckt på en spak!
Och igår ringde jag och prutade ner vår flyttfaktura med 3000 spänn, i efterhand. Så nu har jag i sanning gjort ett gott dagsverke och kan ägna mig åt att... jobba. Jo, för jag har ett jobb, jag gör en näringsfysiologi-hemsida. Ger mig tillräckligt med stålar för att kunna köpa presenter till mannen när han fyller år. Naturligtvis annat också, men tillstå att det är höjden av misär... att behöva be om pengar för att kunna köpa en present!!
Mår mycket, mycket bättre idag. Knivarna hugger trubbigare och mer sällan, trots den brutala inledningen på dagen (dubbel espresso).
Filmen är underbar och självfallet har jag sett den flera gånger...och min man en gång. Min bror hade satt ihop en massa gamla kort på mig och O med lite soft Rod Stewart i bakgrunden till vårt bröllop. Det var många skratt när O visades i Stålmannendräkt...och jag i otroligt vacker tandställning. Annars var den stora överraskningen när min bror ringde upp en av mina väninnor i USA och vi pratade live med Kalifornien (bild och ljud).
Snabbmat - när jag kommer hem efter träning och inte har någon energi alls så blir det gärna typ en torkad aprikos eller ett kex medan jag lagar maten. Otroligt fantasilöst men det funkar.
Igår blev det också snabbmat - restaurang. Efter att ha suttit gemensamt och tagit ut söndagens visningar på O's jobb så gick vi och åt japanskt på gamla Seikoen (numera Roppongi - Seikoen). Efter lite tempura och Pinot Grigio så tog vi en promenad till Gamla Stan. Jag stannade för att köpa en glass på Kåkbrinken (det var den nygräddade våfflan jag var ute efter). Sen hem och störta i säng...var så trött!
Gemma jag kan göra flera sidor gratis i samma program som den med naglarna, men jag har av nan dum anledning bestämt mig för att lära mig nat nytt i annat program :)
Har laddat ner Dreamweaver nu sa jag hoppas det löser sig..för spray var värdelöst!
Pa bröllopet hade jag och Andi gjort en slide show med bilder som visades hela kvällen. Bilder av oss och av vara gäster.
A Bestman hade ocksa gjort en med musik, skithäftig om A.
Igar blev det brända köttbullar för mig...jag säger inte mer..
Bra jobbat med proppen Gemma, själv borde jag skämmas, fick be om hjälp att få ut femman från kundvagnen igår på grund av de för långa naglarna. Den medelålders mannen hjälpte gärna till men hans hustru gav mig en menande blick... Skulle ha lämnat den där femman och behållt värdigheten. Man vill ju inte vara ett våp. Ruskigt konstig shoppingtur igår, butikschefen började flirta med mig i köttdisken, jag fick till slut tala om att jag faktiskt var nygift. Måste se om garderoben eller nått. På tal om garderoben, jag var förbi "Sara" (englands svar på H&M) i veckan för att spana in någon arbetskostym ifall jag lyckas få jobb. Och insåg att mitt liv kommer bli inrutat i grått, dvs grå kostym varje dag. Lite vemodigt nep jag i de kritstrecksrandiga tygerna och provade tre olika grå nyanser... En av dem satt som en smäck, så jag föll för frestelsen, lika bra att vara redo. Men jag erkänner att jag längtar till den dagen jag verkligen jobbar och kan säga goodby Sara Hello Tiger kostymer.
Idag njuter jag lyxhustruprivilegiet fullt ut genom att lyssna på min tvåårings önskemål till frukosten, vilket var att "pippi" ville bada i poolen hela dagen med sin pappa... så jag ringde dagis och sa att vi stannar hemma idag. Vilket innebär fullt upp i sandlådan, på med badbyxorna och marsch till poolen.
Ett tips att få igång magen är faktiskt att fasta (bara dricka vatten en dag) och sen börja med te, och hårt bröd. Det funkar. Jag var själv magsjuk i över en vecka i vintras och eftersom jag är så liten så höll jag på att försvinna helt och fick dropp när jag förtvivlat besökte doktorn. Han bannade mina matvanor (dvs frukt, juice och fiberhavregrynsgröt) och sa, fasta 1 dygn, te, vitt bröd utan pålägg och utan smör i ett dygn. Tarmen är uppretad och måste få vila. Vips blev jag frisk.
Ska ta hand om lilla och kommer inte titta in mer tror jag. Måste bara tipsa om en fantastisk hemsida för äventyrssängar för barn, vi ska köpa barnsäng och har helt fastnat för www.vipkids.se sängar. Ett måste om man har möjlighet. Vilken lycka och vara barn. Själv drömmer jag om en floating bed
www.floatingbed.com/
Men igår när vi var ute och letade barnsängar på nätet såg jag den ultimata lyxsängen, den svävar fritt med hjälp av magneter. Min man var helt förlorad, dock får han ha en saftig löneförhöjning om vi ska ha en sån. www.ohgizmo.com/2006/07/03/magnetic-floating-bed/
1,200,000 euros... snacka om dream-on.
Hej tjejer! Tillbaka efter ett litet BT uppehåll. Har tankarna på helt andra saker än bröllop just nu... Åter nöjd med livet och även skolan känns rolig och inspirerande igen. Har bytt ämne till min uppsats. Ska nu skriva om organdonation och det är jättespännande!!
Ska snart köra till Arlanda för att hämta svärföräldrarna som kommer på besök. Det ska bli trevligt att ses. Senast var ju i julas. Jag räknar med att A och hans mamma kommer att diskutera vilt om våra bröllopsplaner, eftersom hon tar sig rätten att tycka till om precis ALLT. Men men, jag ska hålla mig lugn, dricka ett extra glas champagne och låta A ta konflikterna.
Trevlig helg vänner!
Kram!
Aj aj, små knivar. Varför kan jag inte låta bli espresson, nektarinerna och den mörka chokladen? Vid tillfällen som dessa förstår man att gourmetandet inte bara är en guldkant utan ett svårartat beroende :(
Trollsländan: Det där var nog nån sorts svar på ditt inlägg om att fasta också...
Brud Juni - härligt att du tar dig tid att flaxa in! Be brave med svärisarna ;)
Brud_juni2007 - lycka till! Tänkte faktiskt efterlysa sid här på BT. Undrade vart du hade tagit vägen eller om du satt där och smygläste tråden utan att skriva några inlägg . Ha en skön helg och njut av champagne istället för vilda bröllopsdiskussioner.
Gemma - du får försöka hålla dig till te och lättsmält mat. Det tar tid för magen att komma till rätta igen. Har i minnet min egen magåkomma i våras...det tog månader innan magen blev riktigt normal igen.