Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Din make gillar inte Mac? Det var min som övertalade mig att köpa min powerbook. Och nu har jag ingen dator hälften av tiden ;)
Jag vet faktiskt inte om den finns i rött, det skulle jag helst av allt vilja ha, eller någon snygg svart!
Nej, Blivande (H får jag väl kalla honom) har något emot Mac, har alltid haft. När jag frågar varför så tappar han bort mig i sina tekniska förklaringar, men jag tror att det handlar om att det är jobbigt att uppgradera dem om man behöver göra det, att det är ett "minoritetsoperativsystem" (Citat :) ) och att nackdelarna väger över fördelarna.
Men visst är de snygga! Ibland är det lätt att vara kvinna.
Största anledningen till att jag inte skulle köpa någon Mac är för att om jag någonsin skulle få ett problem med Macen som H skulle behöva lösa, så skulle jag aldrig höra slutet på klagomål på mig och varför jag var tvunget att köpa något så värdelöst, i hans tycke. :)
Och vem orkar höra sånt?
Stålis: Jag har simultankört både PC och Mac i typ tio år, hade PC hemma och Mac på jobbet, men till slut blev det ändå mac. Tycker helt enkelt att de är enklare att begripa sig på, plus att de aldrig kraschar eller hänger sig (i alla fall inte min). Operativsystemet är väldigt logiskt, det är mycket lättare att hitta saker och filerna för nedladdade program osv. lägger sig prydligt i samma mapp. Men de är hyfsat lika i övrigt. I alla fall har de blivit det sedan PC-makarna började apa efter Apple, typ med skrivbord och ikoner.
Snyggheten bryr jag mig mindre om just när det gäller datorer... tycker över huvud taget att de ser rätt trista ut. Förutom den röda vaion då ;)
Ja, jag är nog lite såld ändå. Kan faktiskt inte komma på en enda nackdel med mac, förutom vikten då. En del tror att de är dyra, men jag jämförde med Dell och det var nästan samma pris för motsvarande prestanda.
Hello girls!
Tänkte bara slinka in här mitt ibland era datadiskussioner och önska en trevlig helg! Jag försvinner ut till landet (Mariefred) på lördag och på söndag ska vi försöka hinna med visningar i Vasastan, Hammarby, Stora Essingen, Aspudden och Älvsjö...tur att man har bil.
Kram,
Nyss hemkommen från en middag med italienskt och cheesecake, vi virrade bort oss i vårt sökande efter den indiska restaurangen bland alla små gator, så det blev en reservmiddag istället.. Duger gott för magen!
Åh, jag tycker att det är superviktigt med snygga datorer, så mycket tid som man ändå spenderar vid dem. Fast blir man tvungen att välja mellan prestanda och fint utseende så vinner självklart prestandan...
Med min blivandes negativitet mot Mac handlar det nog mycket om vad han har hört från andra i närheten, lite fördomar helt enkelt.
Precis som jag som tycker de flesta som någonsin köpt en Balenciaga väska är lite..fel ute. Lite fördomar helt enkelt, jag har ju aldrig ägt någon själv.
Vad är det för Birkin väska du plågar dig med? Jag är inte så haj på Hermés sortiment, men Birkin väskorna är fina.
Jag är mera ett Mulberry fan, och har suktat länge efter en Bayswater, långt innan "alla" skaffade en. Förstår inte varför jag aldrig slog till, de är ju förhållandevis billiga jämfört med t.ex Hermés. NU vägrar jag köpa en däremot!
Lapinette:
Hoppas hoppas på att ni finner er perfekta lägenhet/hus.. Vilket är det ni letar efter?
Mmmm.... tillbaka från middagen på Mesa... mmm... champagne, sauvignon blanc, pilgrimsmusslor och laxravioli med pumpacreme... mmmm.... hälleflundra... fikonpudding... magen mår prima. Så tuktas en mage. Puss, G
Stålis: Precis som med datorer är jag nog väldans fördomsfri när det gäller handväskor ;) Äger både en Mulberry och en Hermes... fast inte några traditionella modeller. Mannen har fått mig att snöa in på hemes för han är fransos, avfärdade det tidigare som ett kärringmärke. Balenciagaväskorna är väl helt enkelt... SO 2004? Precis som Chloes paddingtonväskor är SO 2005? Trist med grejer som är så trendiga att de känns daterade efter en säsong. Å andra sidan ska man ju absolut skaffa dem om man verkligen tycker att det är det snyggaste som existerar.
I shanghai just nu gäller: Puffig-fluffiga ballong- och tulpanplag. Samt platåskor med mandelformad tå och smal klack. Ser grymt ut på pinnesmala, långa shanghainesiskor.
Frågade f.ö. min stolsgranne på hemresan från Sverige, en Singapore-kines, om han inte höll med mig om att Shanghainesiska kvinnor är skitläckra. "No!" sa han sammanbitet. "They're tall, skinny and fierce." "Exactly", replikerade jag. "So what are you waiting for?" Skämt åsido, tror att många män drar sig inför framtidsscenariot att kånka på tretton gucciväskor och en tom plånbok, tio steg bakom sin kvinna som travar med snorkig min och högburet huvud... på väg till nästa destination: Marc Jacobsbutiken.
Nu måste jag dessvärre lämna ifrån mig min dator till mannen som står och stirrar på mig. Ni vet ju hur det är... min man och macar.
Kram, G
Ps: Stålis. En bayswater blir aldrig tokinne eller tokute, eller hur? Inte min "bag" men skulle säkert gifta sig perfekt med din amazonlook.
Stålis igen: Tänk att du hittar både cheeseake och indiskt därute i obygden, trodde du fick kalasa på råtta och hund i bästa fall.
Lapinette: Ser fram emot att höra mer om lägenhetsjakten... nu stirrar mannen ihjäl mig så nu. Bye.