• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • Izunia

Gemma just det flugorna!!! Vilket skräcksenario a la Hichcock!! :) Kan inte tänka mig att det var det bästa!?
    Men nu är jag lite gladre da vi fatt alla pengar tillbaka!

Nja..det där med miniversion..vet inte. Manga sma barn (och större) är ganska fula..(ta det inte allvarligt!!). Tror ni man kan tycka att sin egen unge är ful?
    Självklart tror jag att alla föräldrar tycker att deras barn är världens vackraste, men om man har lite självkritik da!? :)
    Nu väntar min tärna barn och en annan vännina har precis fatt..sa jag far nöja mig med deras sömnlöshet, blöjbyten och skrik ett tag innan mina egna!

• Gemma

Izunia, jag är nog tvärtom, tycker att barn är sötare ju fulare de är... för på vuxna blir fulhet ofta grotesk, på barn blir det liksom... ja, gulligt. Så jag tycker nog inte att det finns riktigt fula barn.

• Gemma

Fast era barn skulle säkert bli jättesöta.

• Izunia

hahah! :) det har du nog rätt i! Det enda jag inte klarar av är ouppfostrade barn...men där finns bara föräldrarna att skylla.

Men skulle ni inte ha barn? Jag tror du hade blivit supermorsan! Ut och rulla barnvagnen i Hermes butikern och fylla nappflaskan med Moet! ;)

• Trollsländan

Gemma
    Jag lider med dig. Men om du har tur kanske det bara är matförgiftning med tanke på din berättelse om den snuskiga matlådetanten. Hoppas det för då kan du om den är lindrig vara frisk på en halv dag och gå på den där eminenta festen.
    Själv höll jag på att bli förgiftad igår av maken med en Via Veneto. Vi har massa sprit över från bröllopet (hela gästtoaletten är full) Så med drinkboken i ena handen och en massa flaskor i andra slängde han ihop congac,krossad is, sambuca, pressad citron, floursocker och lite äggvita, som silades och serverades i ett cocktailglas. Det gick inte att dricka, vi fick hälla ut det båda två, skulle inte ens doppa tån i det. Drinkar från 80-talet skall man tydligen akta sig för. Men vi har fortfarande massa sprit på toa - några goda drinktips togs tacksamt emot.
    Jag red också ponny när jag var barn, vi hade massa hästar och jag hade en liten shettis. Här ute finns det stall på nära håll och min dotter tror att det är hennes hästar, eller rättare sagt pippis hästar, för hon kallar sig själv för pippi.
    Utvandraren
    Oslo har en fin park med massa nakna skulpturer i... eller hur?

• Mycket långt kvar

Jag har aldrig varit hästtjej, men min morfar födde upp travhästar så jag fick rida på dem när jag var yngre (vansinnigt).

Jag är i Småland!

• Lapinette

Naket i Oslo, tårna i spriten och så små hästar...vilken underbar tråd detta är!!!

Gemma, lider med dig. Det finns inget värre än magsjuka. Man känner sig så fruktansvärt eländig. Hoppas din man tar extra hand om dig när han kommer hem ikväll.

Kan meddela att det är helt underbart att bo tillsammans i Stockholm trots 57 kartonger i lägenheten. Trodde faktiskt inte att det kunde kännas så här bra. Igår hade vi sällskap hem efter min Tour på SATS med väninna (cyklade i Calvados...och kunde riktigt se alla äppelträden när vi svichade förbi). Förlåt...hamnar alltid in på sidovägar. I alla fall, hem tillsammans, laga mat, tända stearinljus och så en flaska vin vi köpte i Gigondas för några veckor sedan. Låg sedan i varsin hörna på soffan och sippade vin och försökte ta ett beslut - Japan/inte Japan/någon annanstans?

• Izunia

hästar älskade hästar...väldigt vackra djur. Red själv mycket som barn och har alltid föredragit stora hästar. Men jag började träna voltige och höll pa med det länge. Ni vet gymnastik typ pa hästryggen.

• Lapinette

Kan säga att vi inte kom fram till något men vi hade i alla fall en diskussion och flyttade fram beslutet tills i nästa vecka . Vi bestämde oss åtminstone för att gå och se smörsjungande George Michael i Globen i oktober.

• Lapinette

Izunia - vi vet att du är galen . Bara att sitta uppe på en islandshäst kände otryggt och högt (tyckte jag som inte kan något om hästar).

Svar på tråden Summan av allt